Reklama, która zwraca się z dużą nawiązką. Ile zyskują firmy inwestujące w pozycjonowanie stron?
Marketing w coraz większym stopniu bazuje na liczbach i statystykach. Koncepty kreatywne tworzone są w oparciu o dane, zbierane na masową skalę. Każda podejmowana akcja musi mieć uzasadnienie w obiektywnie zmierzonych czynnikach. Powszechnie obowiązujący model promocji wymusza maksymalizację korzyści, przy jednoczesnej minimalizacji kosztów. Jak w te schematy wpisują się działa SEM, z pozycjonowaniem na czele? Według specjalistów z agencji SEO AFTERWEB, pod względem efektywności reklamy nie wymyślono jeszcze niczego lepszego.
Dobra widoczność i ekspozycja marki w Google zapewnia zarówno korzyści finansowe, jak i wizerunkowe
W wyszukiwarce firmy walczą o uwagę konkretnego odbiorcy. Tego, który wpisał w Google określone zapytanie. To użytkownik poszukuje konkretnych produktów, usług albo informacji – nie potraktuje zatem proponowanych stron jako nachalnej reklamy, chyba że zobaczy charakterystyczne oznaczenie linków sponsorowanych. Skuteczne pozycjonowanie daje sporą przewagę, jeżeli kogoś z założenia nie interesują żadne materiały promocyjne. A to blisko połowa internautów!
Co jeszcze decyduje o tym, że warto dbać o jak najwyższą pozycję firmy w organicznych wynikach wyszukiwania Google? Poniższa lista wydaje się wystarczająco wymowna:
-
strony z TOP 10 przejmują do 97,5% ruchu z wyszukiwarki
-
95% użytkowników nigdy nie wchodzi na drugą stronę wyników
-
wyraźny wzrost sprzedaży może zacząć się już po 3-6 miesiącach pozycjonowania
-
300% więcej użytkowników na stronie zwykle oznacza ok. 70% większe przychody
-
wzrosty sprzedaży rzędu 1000% to w branży SEO wyniki, które nikogo nie szokują
Dzięki pozycjonowaniu lokalnemu mniejsze firmy mogą docierać prosto do odbiorców z grupy docelowej
Efektywność działań marketingowych staje się szczególnie istotna w czasach powszechnej niepewności. Trudno pozwolić sobie na kampanie, które nie przynoszą rezultatów zgodnych z oczekiwaniami. A promowanie marki wśród internautów, jacy i tak nie zostaną klientami danej firmy, byłoby modelowym przykładem marnotrawienia e-marketingowego budżetu. Co zatem pozwala na poprawienie stopy zwrotu z pozycjonowania firmy w Google? Przede wszystkim dobór słów kluczowych.
Wnikliwa analiza trendów w wyszukiwarce pod kątem tzw. money keywords stanowi podstawę skutecznego pozycjonowania stron www. Liczy się nie tylko częstotliwość wpisywania pewnych fraz, ale też ich wartość dla danej branży czy działalność konkurencji. Firmy funkcjonujące regionalnie powinny pozycjonować się na frazy związane z obszarem swojej działalności.
źródło: https://afterweb.pl/
Google do każdego zapytania tworzy oddzielny ranking, uwzględniając przy tym dane o konkretnym użytkowniku. W tym jego zainteresowania, preferencję czy lokalizację. Wyszukiwarka rozpoznaje położenie geograficzne m.in. po internetowym adresie IP oraz danych z GPS-a w smartfonie lub innym urządzeniu mobilnym. Dzięki temu osoba przebywająca w jednym miejscu zobaczy nieco inne wyniki, niż kilkaset, a nawet kilka kilometrów dalej. Skoro Google stara się, by strony w wynikach organicznych były użyteczne i dopasowane do potrzeb odbiorcy, to lokalne firmy muszą pokazać wyszukiwarce nie tylko co, ale też komu, kiedy oraz gdzie chcą zaoferować.
tekst płatny