Przejdź do treści Przejdź do menu
sobota, 14 grudnia 2024 napisz DONOS@

Ekspert od wystąpień publicznych - czy możesz nim zostać?

Podobno niektórzy mają to we krwi. Wychodzą na scenę, przed audytorium, na mównicę w czasie konferencji i są w stanie wygłosić piękne oraz wciągające przemówienie. Prawdopodobnie tę umiejętność ćwiczyli już w szkole czy przedszkolu, a pewność siebie uzupełnili oczywiście treningiem. Inni na samą myśl o tym, że mają publicznie zabrać głos, panikują, a każdy apel, ustna matura czy egzamin, już nie mówiąc o zawodowych zobowiązaniach, wiąże się z dużym stresem. Dla jednych i drugich przeznaczone jest szkolenie z wystąpień publicznych. Warszawa na swoim terenie ma specjalistów, którzy pomagają przygotować się do spotkania, opanować nerwy, gospodarować czasem czy też zadbać o mowę ciała oraz uwagę słuchaczy.

  1. Jak się sprzedać?
  2. Jak przygotować dobre wystąpienie publiczne?
  3. Skoncentruj się na słuchaczach

Jak się sprzedać?

Przede wszystkim dobre szkolenie, prezentacje i wystąpienia publiczne mogą pomóc nam zrozumieć, że każda prelekcja to okazja do tego, by pokazać swój profesjonalizm, podzielić się wiedzą, zainteresować produktami, usługami, wizją rozwoju firmy. Tak naprawdę z przemówieniami spotykamy się na każdym kroku i choć nie każdy jest urodzonym mówcą, to można się nauczyć sprawnie opanować tę umiejętność, co niewątpliwie doda pewności siebie. Pomóc może również ekspert od wystąpień publicznych, który pokaże nam, jak mówić, chodzić, myśleć, a nawet się ubrać.

Jak przygotować dobre wystąpienie publiczne?

Specjaliści podkreślają, że każde dobre przemówienie rodzi się nie na kartce papieru, ale w głowie. Zazwyczaj jest tak, że jesteśmy specjalistami w danej dziedzinie i dzielimy się wiedzą ze słuchaczami, którzy są zainteresowani danymi aspektami. To, co jest nam bliskie, będzie zawsze najlepszym tematem, ponieważ w pewien sposób będzie nas niosło. A to daje duże pole do popisu. Szkolenie z prezentacji biznesowych koncentruje się także na tym, by w sposób klarowny i zrozumiały dla słuchaczy zaprezentować na przykład wyniki badań, ankiety czy też fachowe ekspertyzy. Właśnie ta symbioza tonu eksperckiego oraz zrozumienie dla audytorium stają się bardzo istotne. Warto zawsze być przygotowanym nieco szerzej niż zakłada to sam temat wystąpienia. Możemy wszak spodziewać się pytań, które nieco wykraczają poza to, co powiedzieliśmy. Dla wielu osób to jest właśnie krytyczny moment prezentacji, ponieważ tracą oni kontrolę nad przemówieniem. I dlatego zawsze mów o tym, na czym się naprawdę znasz. Konferencja czy szkolenie to nie pole na eksperymenty.

Skoncentruj się na słuchaczach

To oni ze spotkania z tobą mają jak najwięcej zyskać. Powinni się czegoś nowego dowiedzieć, poszerzyć horyzonty, zmienić być może punkt widzenia. Trening wystąpień publicznych kładzie dość duży nacisk na odbiorców, ponieważ bez nich mówca nie istnieje. I nawet jeśli posiłkujesz się prezentacją multimedialną, co niewątpliwie uatrakcyjni twoją wypowiedź, to zawsze pamiętaj o tym, że po drugiej stronie mównicy jest ktoś, kogo musisz zainteresować, wciągnąć w opowieść, bo właśnie dla niego w danym miejscu jesteś. Poza dobrym przygotowaniem się do wystąpienia, sprawdź, kim są twoi słuchacze, ilu ich będzie i oceń, czego mogą potrzebować. Specjaliści zwracają również uwagę na fakt, że znajomość grupy oraz przygotowanie sobie odpowiedzi na potencjalne pytania dodają pewności siebie. Poza tym nie zapomnij o kilku aspektach, które wynikają też z dobrego wychowania. Bądź na czas, ubierz się odpowiednio, działaj na emocje, zaplanuj wystąpienie, biorąc pod uwagę, ile masz czasu, pozostaw po sobie niedosyt. A jeśli potrzebujesz pomocy, zapisz się na kurs wystąpień publicznych.

tekst płatny


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę