Ekspresówki Łomża – Zambrów nie będzie
- Układ dróg szybkiego ruchu na terenie woj. podlaskiego składa się z dróg ekspresowych S8, S19 i S61. W praktyce oznacza to, że w sposób kompleksowy zostały uregulowane kwestie układu sieci dróg szybkiego ruchu na terenie woj. podlaskiego i zadana inwestycyjne prowadzone na drodze krajowej nr 63 nie będą zmierzały do zmiany jej klasy technicznej – napisał Rafał Weber wiceminister infrastruktury. To odpowiedź ministerstwa na propozycję posła Lecha Kołakowskiego, aby droga pomiędzy Łomżą a Zambrowem także docelowo była dwujezdniową ekspresówką.
Poseł Kołakowski interpelację w sprawie budowy dwupasmowej drogi nr 63 Zambrów – Łomża i dostosowana jej do standardu drogi ekspresowej od węzła Zambrów Zachód w ciągu obwodnicy Zambrowa do węzła Łomża Południe w ciągu obwodnicy Łomży złożył we wrześniu. Kilka dni temu opublikowano odpowiedź ministerstwa infrastruktury. Wiceminister Rafał Weber nie pozostawia złudzeń, że także ta droga prowadząca do Łomży kiedyś stanie się ekspresówką: „ zadana inwestycyjne prowadzone na drodze krajowej nr 63 nie będą zmierzały do zmiany jej klasy technicznej” - napisał posłowi. Zapewnia jednak, że podejmowane są działania, których celem jest poprawa funkcjonowania ruchu oraz bezpieczeństwa na istniejącej sieci dróg krajowych w tym również na drodze krajowej nr 63.
"Minister Infrastruktury zatwierdził do realizacji inwestycje związane z przebudową i rozbudową odcinków drogi krajowej nr 63 biegnących zarówno w kierunku północnym jaki i południowym od miasta Zambrów.
W ramach rozbudowy drogi krajowej nr 63 na odcinku Wygoda - Zambrów o dł. 7,7 km (od km 156+903 do km 164+605) przewiduje się m.in. dostosowanie konstrukcji drogi do nośności 115 kN/oś, przebudowę układu lokalnego w zakresie wynikającym z kolizji z drogą, przebudowę obiektów inżynierskich, w tym mostów nad rzekami, przejść dla zwierząt oraz przepustów pod drogami i zjazdami, przebudowę i budowę zatok autobusowych, zjazdów, chodników i ciągów pieszo-rowerowych. W sierpniu 2017 r. podpisano umowę z wykonawcą w systemie Projektuj i Buduj a roboty rozpoczną się w kwietniu 2020 r. - napisał wiceminister
W 2017 r. zatwierdzone zostało przez resort infrastruktury do realizacji zadanie polegające na przebudowie drogi krajowej nr 63 na odc. Grochy-Pogorzele - Przeździecko-Mroczki. W ramach przebudowy odcinka o długości 4,3 km (od km 176+450 do km 180+767) przewiduje się m.in.: dostosowanie konstrukcji drogi do nośności 115 kN/oś, przebudowę skrzyżowań i zjazdów, budowę zatok autobusowych. Obecnie prowadzone są działania, których celem jest wybór wykonawcy przedmiotowego zadania. Do chwili obecnej nie udało się jednak pozytywnie rozstrzygnąć ogłaszanych kilkukrotnie postępowań przetargowych, ponieważ złożone oferty znacznie przekraczały zabezpieczone środki finansowe."