Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej, spółka miejska, która kilka dni temu wprowadziła podwyżkę cen ciepła dla mieszkańców Łomży o 25%, na promocje wydaje krocie. Z danych ujawnionych w odpowiedzi na interpelację radnego Dariusz Domasiewicza wynika, że w pierwszym kwartale tego roku miejska spółka wydała ponad 55 tysięcy złotych. To kwoty netto, a na liście nie ma jeszcze sponsoringu rowerów ŁoKeR, na który umowę zawarto już w drugim kwartale.
MPEC na promocje wydaje coraz więcej. Jeszcze w latach 2015-2016 roczne na ten cel z kasy ciepłowniczej spółki szło poniżej 50 tys. zł netto. Później wydatki poszły w górę. W ubiegłym na promocję i reklamę ta miejska spółka wydała około 200 tysięcy złotych. To był rok wyborczy w samorządzie... a władze spółki uzależnione są od władz miasta.
W tym roku wyborów lokalnych nie ma, ale wszystko wskazuje, że władze MPEC w wydatkach na promocję idą na nowy rekord. W pierwszym kwartale tego roku wydano na ten cel 55 599 zł. W spółce przekazując takie dane zawsze operuje się kwotami netto, a więc doliczając należny podatek Vat kwota wydatków sięga już niemal 70 tysięcy złotych.
Najwięcej pieniędzy MPEC wydało na ŁKS 1926 Łomża i Galę MMA. Obie „inicjatywy” wsparto kwotami po 15 tysięcy złotych (netto). Tylko nieco mniej pieniędzy - 14 tysięcy złotych – władze ciepłowniczej spółki zapłaciły organizatorowi Gali Boksu zawodowego. Kolejne 10 tysięcy złotych MPEC wydało na tegoroczny konkurs Wybory Miss Ziemi Łomżyńskiej.
Reszta to „niewielkie” wydatki ma promocję w wychwalających prezydenta mediach.
Na przekazanej radnemu liście wydatków promocyjnych MPEC nie ma jeszcze sponsoringu miejskich rowerów ŁoKeR, które w ubiegłym roku był najkosztowniejszym wydatkiem promocyjnym MPEC (było to 39,9 tys. zł netto). W tym roku spółka także została sponsorem ŁoKeR-a, ale umowę podpisywano już w drugim kwartale.
Póki co nam władze MPEC, ani dwóch pozostałych miejskich spółek sponsorów MPWiK i ZGO, nie ujawniają wartości podpisanych tegorocznych umów.