Łomżyńscy nauczyciele podnoszą kwalifikacje w obawie przed utratą pracy
Podwoiła się, w stosunku do poprzednich lat, liczba nauczycieli, którzy chcą zdobyć dodatkowe kwalifikacje do nauczania nowych przedmiotów. Pedagodzy, którzy rozpoczęli takie studia podyplomowe w Łomży, nie ukrywają że głównym powodem tego jest obawa przed utratą pracy po reformie oświatowej.
Z niektórych przedmiotów w klasie siódmej i ósmej będzie mniej godzin niż w dotychczasowym gimnazjum. Dodatkowo będą przedmioty, których dotychczas nie było w programie szkoły podstawowej.
Największym zainteresowaniem nauczycieli cieszą się: biologia, geografia, historia i wiedza o społeczeństwie.
Kwalifikacje w podobnym systemie można podnosić w Łomży od kilku lat, ale przed ogłoszeniem założeń reformy zainteresowanie nimi było o wiele mniejsze. Największym powodzeniem cieszyły się kierunki przygotowujące do pracy z uczniami z dysfunkcjami i o szczególnych wymaganiach.