Warianty obwodnicy Łomży. Mapa z lutego 2006 roku. Wybrany do realizacji wariant najbliższy jest temu zaznaczonenu na niebiesko - podwójna linia
Obwodnica Łomży powinna przebiegać po zachodniej stronie miasta uważają projektanci. W Białymstoku odbyło się spotkanie poświęcone planom budowy dróg w województwie podlaskim. GDDKiA przedstawiła także aktualne dane dotyczące obwodnicy Łomży. Zgodnie z zapewnieniami realizacja obwodnicy do 2013 roku jest realna.
W spotkaniu zorganizowanym w urzędzie wojewódzkim uczestniczyli m.in. przedstawiciele miasta Łomży i gmin Łomża i Piątnica. Wiceprezydent Łomży Marcin Sroczyński podkreśla, że przedstawiając łomżyński projekt podkreślano, że mniej konfliktowym ekologicznie jest wariant zachodni obwodnicy. Potwierdzają to raporty o oddziaływaniu na środowisko przygotowane do tzw. decyzji „o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia”. Dokumenty do wydania właśnie takiej decyzji – na zachodnią obwodnicę Łomży - mają niebawem trafić do Ministerstwa Ochrony Środowiska.
Obwodnica miasta pobiegnie zatem od Kisielnicy na zachód w kierunku wsi Pęza - tuż przed nią zaplanowano węzeł drogowy ze zjazdem na drogę do Białegostoku. Dalej obwodnica przetnie Narew, Las Jednaczewski i w okolicy Kupisk Starych (pomiędzy Łomżą a Kupiskami) przetnie drogę na Nowogród. Tu będzie drugi węzeł drogowy ze zjazdem na Łomżę i Nowogród (nie było go w wariancie przedstawianym przed rokiem). Dalej obwodnica ma być poprowadzona w okolice Fadomu. W miejscu gdzie przecinać będzie drogę 61 powstanie kolejny węzeł – dwupoziomowy ze zjazdem na drogę na Ostrołękę i Łomżę. Kolejny zjazd na Łomżę przewidziano w za Konarzycami. Tu obwodnica przecinała będzie drogę prowadzącą w kierunku Ostrowi Mazowieckiej i zdaniem projektantki to powinien być główny węzeł drogowy na obwodnicy Łomży, bo tą drogą jeździ dziś najwięcej Tirów. Dalej obwodnica przetnie pola pomiędzy Giełczynem, a Lasem Giełczyńskim i niedaleko połączy się z drogą na Zambrów (także tu ma być zjazd na Łomżę).
Łącznie obwodnica Łomży ma mieć długość ok. 20 km. Jak relacjonuje wiceprezydent Sroczyński podczas spotkania przedstawiciele GDDKiA, choć podkreślali, że przedsięwzięcie jest bardzo kosztowne, zapewniali jednak, że zostanie zrealizowane do 2013 roku.
W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.
W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
Analityki ruchu na naszych serwisach
Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
Personalizowania reklam
Korzystania z wtyczek społecznościowych
Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).
W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.