Przejdź do treści Przejdź do menu
piątek, 26 kwietnia 2024 napisz DONOS@

Łomżyński POPiS

Platforma Obywatelska w drugiej turze wyborów prezydenckich w Łomży popiera kandydata PiS Lecha Antoniego Kołakowskiego. Uchwałę takiej treści podjął zarząd powiatowy PO. Do głosowania na Kołakowskiego wzywa także trzech kandydatów, którzy już odpadli z prezydenckiej rywalizacji czyli Maciej Głaz (PO), Jan Bajno (Solidarna Łomża) i Ludwik Zalewski (LPR).

Jerzy Brzeziński czy Lech Antoni Kołakowski – który z nich wygra wybory na prezydenta Łomży? to pytanie stawia sobie wielu łomżan. Odpowiedź poznamy dopiero w nocy z niedzieli na poniedziałek, gdy obwodowe komisje wyborcze zakończą liczenia głosów oddanych w drugiej turze wyborów.
W pierwszej turze więcej głosów poparcia zdobył Brzeziński, ale jego przewaga nad Kołakowskim  wyniosła zaledwie trzy punkty procentowe. Warto przypomnieć, że przed czterema laty po pierwszej turze wygrywał ówczesny prezydent (dziś już ś.p.) Jan Turkowski, który miał o 8,5 % więcej głosów niż Brzeziński. W dogrywce Jerzy Brzezińki nie dał jednak szans Turkowskiemu.
Na Jana Turkowskiego zagłosowało niemal dokładnie tyle samo wyborców co w pierwszej turze, a poparcie Jerzego Brzezińskiego wzrosło niemal dwukrotnie.  

Czy ta sytuacja się powtórzy w najbliższą niedzielę? Teoretycznie Kołakowski ma mniej do odrabiania niż w 2002 roku miał Brzeziński. Różnica w liczbie zdobytych w pierwszej turze głosów pomiędzy kandydatami wyniosła niespełna 600. Gdyby wyborcy, głosujący w pierwszej turze na trzech kandydatów, którzy teraz poprali Kołakowskiego, posłuchali ich głosu wynik byłby przesądzony.   

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę