Jak stworzyć sklep internetowy na PrestaShop?
Popularność sklepów internetowych cały czas rośnie ze względu na możliwość zrobienia zakupów w domu. Otwierają się coraz to nowsze sklepy z innymi produktami, jednak często wyglądają bardzo podobnie. Nie dotyczy to sklepów otwieranych za pomocą oprogramowania PrestaShop — każdy sklep internetowy wykonany z jego pomocą różni się od siebie, co pozwala tworzyć rozpoznawalną markę i zwiększać popularność produktu. Prowadzenie sklepu internetowego to nie tylko wygoda, ale również oszczędność czasu, a założenie go nie wymaga specjalistycznej wiedzy czy zaawansowanych zdolności informatycznych.
Naprzeciw rosnącej popularności sklepów internetowych wychodzi oprogramowanie Prestashop, które umożliwia założenie sklepu internetowego w sposób łatwy i przyjemny.
PrestaShop — czym się charakteryzuje?
PrestaShop jest darmowym oprogramowaniem, które pozwala na duże modyfikacje platformy, na której postawiony jest sklep internetowy. Dzięki zmianie wyglądu, można uzyskać spersonalizowaną szatę graficzną sklepu, a co za tym idzie — zwiększyć jej rozpoznawalność i uczynić ją unikalną. PrestaShop obsługuje również wiele wtyczek, które pozwalają zwiększyć funkcjonalność sklepu i pozwalają na połączenie sklepu z płatnościami online (PayPal, T-Pay, BLIK), a także z polskimi dostawcami, księgowością online czy hurtowniami i portalami aukcyjnymi. Pozwala również na wysyłkę produktów poza Polskę, a widoczność sklepu można zwiększyć za pomocą pozycjonowania SEO czy płatnej reklamie. Umożliwia również wgląd do kodu źródłowego strony, co pozwala wprowadzić większą liczbę modyfikacji. Ważną funkcją jest również integracja z hurtowniami.
Co zrobić, by założyć sklep w PrestaShop?
W pierwszej kolejności należy pobrać oprogramowanie PrestaShop ze strony producenta, a następnie wybrać nazwę dla sklepu. Trzecim punktem jest wybór odpowiedniego hostingu i domeny, co nie jest bez znaczenia. Ważne jest rozeznanie się w parametrach i wydajności hostingu, by sklep mógł działać na najwyższych obrotach. W przypadku małej ilości produktów, nie warto inwestować w drogą domenę, jednak gdy sklep internetowy ma mieć szeroki asortyment, nie warto na tym oszczędzać. Po wybraniu odpowiedniej domeny, można przejść do tworzenia katalogu produktów, a także można dobrać motywy i moduły w celu spersonalizowania sklepu. Będzie to jednocześnie wizytówka firmy, która ma za zadanie stać się rozpoznawalna pośród wielu podobnych. Gdy produkty są dodane, a strona dobrze się prezentuje, można uruchomić i skonfigurować metody płatności i wybrać firmy kurierskie, które zajmą się dostarczaniem produktów do klienta. Po wykonaniu wszystkich czynności, można aktywować stronę i rozpocząć sprzedaż!
Najlepiej, by wybór hostingu rozpocząć od poszukiwań takich, które zostały stworzone z myślą o oprogramowaniu Prestashop — zapewnia to bezpieczeństwo i prawidłowe funkcjonowanie sklepu. By rozpoznać dobrą ofertę hostingową, warto rozejrzeć się za takimi, które oferują unikalne rozwiązania i są proste w obsłudze. Jest to jeden z nielicznych kosztów, jakie należy ponieść przy zakładaniu sklepu internetowego za pomocą PrestaShop (prócz kosztów domeny i certyfikatu SSL).
tekst płatny