Przejdź do treści Przejdź do menu
wtorek, 18 lutego 2025 napisz DONOS@

Jak założyć sklep internetowy? Poradnik krok po kroku

Powszechny dostęp do Internetu spowodował, że coraz więcej spraw jesteśmy w stanie załatwić online. Do tej sfery przeniósł się również handel. Przed właścicielami sklepów stacjonarnych i osobami, które dopiero zamierzają otworzyć swój biznes, pojawia się więc pytanie: czy warto założyć sklep internetowy i jak to zrobić? Podpowiadamy.

Dlaczego warto mieć sklep internetowy?

Coraz więcej sklepów poszerza swoją działalność, rozpoczynając sprzedaż w sieci. Niektórzy z powodzeniem prowadzą swój biznes wyłącznie online. Dlaczego jest to tak popularne i korzystne rozwiązanie?

Mając sklep internetowy, w istotny sposób można obniżyć koszty stałe. Niepotrzebny jest lokal, zatem nie trzeba ponosić kosztów wynajmu i utrzymania sklepu stacjonarnego. Zaistnienie w sieci to także poszerzenie rynku zbytu i potencjalnie większa sprzedaż. Lokalizacja przestaje mieć tu znaczenie. Dzięki rozkwitowi konkurencyjnych firm transportowych możliwe jest zapewnienie klientom wygodnych form dostawy, często za symboliczną kwotę. Klient nie musi się fatygować, by zakupić towar – może to zrobić bez wychodzenia z domu. To również wygodny i szybki system płatności online – dokonanie transakcji w przeciągu chwili. W przypadku niepowodzenia sklepu internetowego nie ma ryzyka utraty znacznych kosztów, które poświęcić trzeba, organizując sklep stacjonarny.  

6 kroków do założenia sklepu internetowego

  1. Pierwszym krokiem do sukcesu jest podjęcie decyzji odnośnie produktu, który będzie przedmiotem sprzedaży. Najlepiej, by było to coś, czym można wyróżnić się na rynku.

  2. Kolejny krok to wybór platformy e-commerce. Sklep można założyć z pomocą specjalistów lub skorzystać z gotowych rozwiązań. Z łatwością można znaleźć platformy oferujące gotowe szablony i kreatory stron. Zajmuje to kilka minut!

  3. Istotną kwestią jest wizualność. Dodając produkty, warto zadbać o dobre zdjęcia, zwięzłe, konkretne opisy i przejrzyste menu. Ułatwi to nawigację i decyzję o zakupie.

  4. Dla wysokich osiągów sprzedaży niezbędny jest sprawny system płatności online jak PayU. Na rynku funkcjonuje dziś wiele firm, dzięki którym uruchomienie takiego systemu jest łatwe, szybkie i bezproblemowe. Warto postawić na sprawdzoną firmę, cieszącą się zaufaniem. System płatności online to również przejrzystość wpływów i płatności, bezpieczeństwo, łatwe zarządzanie zamówieniami i komfortowe zwroty środków.

  5. Płatność idzie w parze z wysyłką i dostawą przedmiotu. Warto zadbać o kilka opcji dostawy u różnych przewoźników oraz możliwość odbioru osobistego. Klient lubi mieć wybór.

  6. Ustalenie regulaminu i polityki prywatności to nie tylko wymóg prawny, ale również niezbędny element działań, by stać się sprzedawcą wiarygodnym i wszelkie problemy móc rozwiązywać sprawnie i na jasnych zasadach.

W procesie tworzenia i rozwoju sklepu internetowego należy pamiętać o analizie rynku i zachowaniach klientów oraz pozytywnym wizerunku i reklamie –  to ona jest dźwignią handlu!

tekst płatny


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę