Przejdź do treści Przejdź do menu
piątek, 05 czerwca 2020 napisz DONOS@

Młodzi o Łomży: złe miejsce do życia dla nas

Główne zdjęcie
18.11.2010 Łomża. Kampania samorządowa. Były prezydent Polski Aleksander Kwaśniewski na tle hasła wyborczego kandydata na prezydenta Łomży Mieczysława Czerniawskiego z SLD

To było jeszcze przed koronawirusem. Ponad 64 % badanej młodzieży postrzega rodzime miasto, jako złe miejsce do życia dla nich samych. To wyniki badań przeprowadzonych przez łomżyński ratusz na 734 uczniach ostatnich roczników szkół ponadpodstawowych w roku szkolnym 2019/2020. Tylko nieco ponad 25% badanych wskazało Łomżę oraz woj. podlaskie jako miejsce, w którym chcą pracować i mieszkać.

Propaganda o rzekomym dynamicznym rozwoju Łomża, o aktywnych lokalnych politykach robiących wszystko co można, a nawet dużo więcej, żeby mieszkańcom żyło się lepiej legła w gruzach po zderzeniu z zagrożeniem koronawirusem. Okazuje się, że już wcześniej w ten mit, pompowany za setki tysięcy wydawanych przez władze miasta na tandetną propagandę, większość młodych mieszkańców nie wierzyła. Potwierdziły to badania jakie na zlecenia ratusza przeprowadzono wśród uczniów ostatnich roczników szkół ponadpodstawowych w roku szkolnym 2019/2020. 

Ogólna populacja badanych wynosiła w mieście 1051 osób, a w badaniach udział wzięły 734 osoby czyli większość mieszkańców Łomży wchodzących w dorosłe życie. Blisko połowa badanej młodzieży to uczniowie uczęszczający do szkół ogólnokształcących, 44 % uczniowie szkół technicznych i zawodowych oraz 9 % ankietowanych to osoby anonimowe niepodające informacji nt. szkoły.  Prawie 70% badanej młodzieży planuje kontynuować naukę, niezależnie czy planują dodatkowo podjąć pracę czy nie. Samo podjęcie pracy deklaruje jedynie 16,35% badanych.

- W przeprowadzonym badaniu znaczna część młodzieży postrzega Łomżę jako dobre miejsce do życia i rozwoju przede wszystkim dla osób starszych, rodzin z dziećmi, mniej zaś jako odpowiednie miejsce dla młodzieży i studentów – czytamy w dość ogólnym podsumowaniu badań. 

Niestety czytając ten dokument zdaje się, że młodzi z Łomży niezwykle celnie uchwycili i uwypuklili słabość miasta i rządzących nim elit. 
- Ponad 64 % badanej młodzieży postrzega rodzime miasto, jako złe miejsce do życia dla nich samych – czytamy w dokumencie.  
Jako powód zniechęcający do mieszkania w Łomży młodzi łomżanie uważają m.in.: niską atrakcyjność ofert lokalnego rynku pracy, wysokość zarobków oraz ograniczone możliwości kontynuowania nauki.
- Młodzież uważa, iż w Łomży o posiadaniu dobrej pracy decydują przede wszystkim powiązania rodzinne i znajomości – to kolejny cytat z dokumentu. 

Z raportu dowiadujemy się także, że młodzi największym zaufaniem darzą własną rodzinę, a ograniczonym przede wszystkim osoby z którymi się uczą oraz nauczycieli.
- Najmniejszym zaufaniem ankietowana młodzież darzy lokalnych społeczników, parafialnych kapłanów, lokalnych przedsiębiorców oraz pracowników instytucji publicznych – czytamy w dokumencie. 

- Zdaniem łomżyńskiej młodzieży aspektami wyróżniającymi miasto na tle innych miast jest przede wszystkim rozpoznawalna w regionie i kraju kampania piwowarska „Łomża” oraz walory środowiskowe takie jak: czyste powietrze, rzeka Narew nazywana „polską Amazonką” oraz bulwary – napisano w raporcie, który stworzony został pod potrzeby projektu, z którego władze miasta chciałyby uzyskać dofinansowania na budowę ciągu dalszego nadnarwiańskich bulwarów w  kierunku zamkniętej w ubiegłym roku plaży miejskiej. 

200529111701.png

 
 
4lomza.pl Regionalny Portal Copyright © Speed s.c. 2005r - 4too v.1.0

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę