Przejdź do treści Przejdź do menu
wtorek, 19 marca 2024 napisz DONOS@

Poszukiwany następca dyrektor Sobocińskiej z Biblioteki

Główne zdjęcie
Krystyna Sobocińska - dyrektor MBP

Pod rządami Krystyny Sobocińskiej, 62-letniej dyrektor Miejskiej Biblioteki Publicznej w Łomży, placówka przy ulicy Długiej rok po roku piękniała, unowocześniała się oraz nieprzerwanie wzbogacała księgozbiór, ażeby służyć pokoleniom tysięcy czytelników od juniora do seniora. Aż tu nagle po 28 latach dyrektorowania MBP kierująca łomżyńską książnicą złożyła wniosek do prezydenta Łomży o rozwiązanie umowy o pracę, bo zamierza iść na emeryturę.

Dyrektor Krystyna Sobocińska prowadziła powierzoną sobie bibliotekę miejską elegancko, z klasą, w sposób świadczący o wysokiej kulturze osobistej, okazywanym w naturalny sposób szacunku dla czytelników, gości i personelu. W Łomży mało kto wie, że 1. października minie 28 lat piastowania przez nią stanowiska dyrektorskiego, zaś za niecały miesiąc 15. września - 39 lat pracy zawodowej,  którą poświęciła ukochanym książkom. Nie tylko zresztą powieściom, opowiadaniom czy poezjom, ale również wielu znakomitym autorom - pisarzom, poetom, dramaturgom, krytykom literackim, publicystom, podróżnikom, którzy gościli w czytelni lub sali na poddaszu. Z perspektywy długiego na blisko trzy dekady czasu można bez ryzyka pomyłki powiedzieć, że dzięki staraniom dyrektor Krystyny Sobocińskiej gościła w Łomży gwiezdna plejada polskich twórców, jak Andrzej Stasiuk, Wojciech Kuczok czy Anna Seniuk. Pod jej mądrymi i szlachetnymi rządami przetrwał i rozkwita Czerwcowy Konkurs Jednego Wiersza, co roku okraszony tomikiem wierszy – ciekawym plonem ogólnopolskiego spotkania miłośników Pegaza. Ale nadeszła pora stopniowego rozstania z tyloma obowiązkami, bo formalnie dyrektor kieruje personelem i finansami MBP do końca października, przygotowując pole do popisu i przestrzeń do działania swej następczyni lub może swemu następcy.

Prezydent Łomży Mariusz Chrzanowski wniosek dyrektorki MBP przyjął, po czym ogłosił konkurs na jej następczynię lub następcę, pod warunkiem, że odpowiednia osoba będzie mieć wykształcenie magisterskie o kierunku „adekwatnym do zadań realizowanych przez instytucję kultury”, zwłaszcza tak jak bibliotekoznawstwo, kulturoznawstwo i filologia polska. Wymagany jest 5-letni staż pracy. Informacji szczegółowych udziela inspektor ds. kadr w ratuszu Teresa Dobrzycka (t. 86 215 67 12). 

Mirosław R. Derewońko  

240206081801.gif

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę