Przejdź do treści Przejdź do menu
piątek, 29 marca 2024 napisz DONOS@

Odblaski w wielu przypadkach ratują ludzkie zdrowie i życie

Po tragicznym w skutkach potrąceniu pieszej w Chojnach na drodze krajowej nr 61 policjanci przeprowadzili „odblaskowy eksperyment” i publikują nagranie by uzmysłowić pieszym, że mając na ubraniu elementy odblaskowe są lepiej widoczni. - Kierowca widzi pieszego ubranego w ciemny strój dopiero z odległości około 20 - 30 metrów. Jasna odzież sprawia, że ten dystans wzrasta, jednak zaledwie do około 50 m. Natomiast nawet mały, noszony prawidłowo element odblaskowy sprawia, że osobę taką widać z dużo większej odległości – podaje Ewelina Szlesińska z KMP w Łomży podkreślając, że dystans ten pozwala kierowcy na bezpieczne ominięcie pieszego lub wyhamowanie pojazdu i uniknięcie potrącenia.

Przypomnijmy we wtorek wieczorem wracający do Łomży kierowca jadąc od Ostrołęki w Chojnach potrącił 61-letnią kobietę, która prawdopodobnie przechodziła przez jezdnię. Mimo pomocy medycznej kobieta zmarła w wyniku odniesionych obrażeń. Wczoraj wieczorem w Marianowie na DK61, w rzeczywistych warunkach drogowych, policjanci z Wydziału Ruchu Drogowego łomżyńskiej komendy przeprowadzili odblaskowy eksperyment, który ukazuje różnicę w widoczności pieszych. Dzięki elementom odblaskowym pieszy jest znacznie lepiej widoczny na drodze. - Odblaski w wielu przypadkach ratują ludzkie zdrowie i życie – podkreśla Ewelina Szlesińska  z KMP w Łomży zachęcając do obejrzenia krótkiego filmiku.

zobacz: Śmiertelne potrącenie pieszej w Chojnach

240206081801.gif

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę