Remont drogi do Zambrowa się opóźnia
Latem ubiegłego roku GDDKiA podpisała umowę na projekt i rozbudowę drogi krajowej nr 63 na odcinku Wygoda – Zambrów. Zlecenia na ok. 33,5 mln zł otrzymało konsorcjum firm, którego liderem jest łomżyńska PBK. Prace miały być ukończone za rok – 30 listopada 2019 roku. Niestety duże opóźnienie jest już na etapie „papierowym”. - Ze względu na procedury administracyjne termin realizacji został przedłużony – poinformował Rafał Malinowski z białostockiego oddziału GDDKiA. Nowy termin remontu drogi pokrywa się z terminami budowy Via Baltica pomiędzy Łomżą a Ostrowią Mazowiecką.
Droga krajowa nr 63 Łomża – Zambrów jest jedną z najważniejszych dróg w regionie. Według ostatnich oficjalnych pomiarów ruchu z 2015 roku przejeżdżało nią ponad 6300 samochodów na dobę. Niestety stan nawierzchni drogi pozostawia wiele do życzenia. Dlatego kilka lat temu zapadła decyzja o remoncie... jej połowy od Zambrowa do Wygody. To blisko 8 km drogi, która ma być rozbudowana, z poszerzona jezdnią i bezpiecznymi lewoskrętami, ale przede wszystkim dostosowana do poruszania się po niej największych pojazdów ciężarowych o nacisku 11,5 tony na oś. W sierpniu ubiegłego roku białostocki oddział GDDKiA po przetargu podpisał umowę na „projekt i rozbudowę” tego odcinka drogi z konsorcjum czterech lokalnych i regionalnych form z Białegostoku, Bielska Podlaskiego i Łomży, na którego czele stanęło łomżyńskie Przedsiębiorstwo Budownictwa Komunikacyjnego Sp. z o.o.. Wartość umowy opiewała na 33 mln 457 tys. 298 zł i 13 gr, a termin wykonania określono na 30 listopada 2019 r.
W pierwszym etapie firmy miały zaprojektować nowa drogę i uzyskać od Wojewody Podlaskiego zezwolenie na realizacje inwestycji drogowej, czyli ZRID. Teoretycznie decyzja już powinna być wydana, ale... jak przyznaje Rafał Malinowski z GDDKiA wniosek o ZRID nie jest jeszcze złożony.
- Inwestycja jest na etapie uzyskiwania odstępstw od warunków technicznych – to etap niezbędny do uzyskania wniosku o ZRID – mówi Malinowski dodając, że ze względu na przeciągające się procedury administracyjne GDDKiA zgodziła się na wydłużenie terminu realizacji tego zadania. Dziś obowiązujący termin to sierpień 2020 roku. Teoretycznie wychodzi więc, że droga Łomża – Zambrów będzie remontowana w tym samym czasie, gdy będzie budowana Via Baltica Łomża – Ostrów Mazowiecka. Ta zgodnie z planami drogowców miałaby zostać ukończona w drugiej połowie 2020 roku.