Dojazd do Piątnicy będzie jeszcze trudniejszy
Rozpoczęcie remontu skrzyżowania w Piątnicy Włościańskiej, na które prowadzi droga z „nowego” mostu przez Narew, spowodowało we wtorkowy poranek ogromne utrudnienia w ruchu zarówno w Piątnicy jak i Łomży. Kierowcy szukając możliwości „szybszego” przejazdu wybierali „stary” most blokując niemal całą Piątnicę, ale także m.in. Rondo Tadeusza Kościuszki w Łomży. Wszystko wskazuje na to, że niebawem problemy w komunikacji pomiędzy Łomżą a Piątnicą będą jeszcze większe. Zgłosiła się firma gotowa „szybko” dokończyć ubiegłoroczny remont ulicy Zjazd w Łomży, która prowadzi do „starego” mostu przez Narew. Co ważne - terminy ukończenia prac na drogach prowadzących do obu mostów są takie same – do 15 listopada.
W środę w Urzędzie Miejskim w Łomży otwierano koperty z ofertami firm w przetargu „Remont drogi krajowej nr 61 w Łomży”. Podzielono go na dwa zadania. Pierwsze dotyczy dokończenia zapoczątkowanego w ubiegłym roku remont ul. Zjazd. Obejmuje rozbiórkę i budowę chodnika, rozbiórkę i budowę poręczy i barier drogowych, budowę ścieków podchodnikowych i skarpowych, budowę ramp dla pieszych, oraz wykonanie schodów skarpowych.
Druga część elektryczna obejmuje: wykonanie oświetlenia ulicznego wraz z okablowaniem w ul. Zjazd, oraz wykonanie sygnalizacji świetlnych na dwóch skrzyżowaniu ulicy Wojska Polskiego (DK61) z ulicą Polową i z ulicą gen. Sikorskiego wraz z wdrożeniem stałej organizacji ruchu.
Prace muszą być wykonane w tym roku, bo miasto w połowie maja otrzymało z Ministerstwa Finansów dotację z tzw. rezerwy mostowej w wysokości nieco ponad 2 mln zł. Całość prac miejscy urzędnicy wycenili na niemal 3,8 mln zł, ale oferty, które wpłynęły są tańsze. Łomżyńskie Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych za część drogową chce 1,625 mln zł, a konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Instalacji Elektrycznych Jankowski Siennicki z Łomży i PRO-INSTRAL Andrzej Jankowski z Piątnicy za elektrykę 1,435 mln zł.
Miejscy urzędnicy już wcześniej zapowiadali, że chcą aby prace rozpoczęły się jak najszybciej, bo przyznaną przez Ministerstwo Finansów dotację trzeba rozliczyć w tym roku. Ze względu na charakter drogi i jej znaczenie dla ruchu lokalnego, ale i tranzytowego, w specyfikacji przetargowej zalecali, aby wykonawca prowadził pracę w godzinach zmniejszonego natężenia ruchu w tym również nocną.
Zarówno ulica Zjazd jak i Wojska Polskiego znajdują się w ciągu drogi krajowej nr 61 – czyli najważniejszej trasy biegnącej przez region. Codziennie przejeżdża tędy nawet ponad 20 tysięcy samochodów, w tym jadące tranzytem w kierunku państw bałtyckich ciężarówki. Prace na tych ulicach zawsze powodowały duże utrudnienia w ruchu spowalniając ruch na „starym” moście. Trudno sobie wyobrazić jak długie będą korki w Łomży i Piątnicy gdy te prace zbiegną się w czasie z robotami prowadzonymi na skrzyżowaniu w Piątnicy Włościańskiej, przez które przejeżdża się do „nowego” mostu.
zobacz: Gigantyczny korek do i w Piątnicy