Przejdź do treści Przejdź do menu
wtorek, 16 kwietnia 2024 napisz DONOS@

Ceny produktów rolnych w lipcu

- Na rynku rolnym w lipcu 2016 r., w porównaniu z czerwcem odnotowano spadek cen skupu większości produktów roślinnych – podał GUS w komunikacie. - Na targowiskach obniżeniu uległy ceny jęczmienia i ziemniaków. Spadły również na obu rynkach ceny żywca wołowego, ale wzrosły cen żywca wieprzowego, drobiowego, prosiąt i mleka. W przypadku mleka w skali kraju wzrost wyniósł ok. 1,3%, ale w regionie odnotowano spadek cen o ok. 1%. Niemniej średnia cena skupu mleka w województwie podlaskim była o w lipcu ok. 9,5% wyższa niż średnia cena w Polsce i wyniosła 110,86 zł/hl (wobec 111,57 zł/hl w czerwcu).

W lipcu 2016 r., w porównaniu z poprzednim miesiącem, spadły ceny pszenicy w skupie do 61,88 zł/dt, tj. o 2,3%, a w odniesieniu do lipca 2015 r. - o 7,2%. Na targowiskach za 1 dt pszenicy płacono 75,34 zł, tj. więcej o 0,4% niż w czerwcu br. i o 0,9% niż w lipcu 2015 r.

Za żyto w skupie płacono 51,89 zł/dt, tj. o 4,8% mniej niż w czerwcu 2016 r., ale  o 2,7% więcej niż rok wcześniej. W obrocie targowiskowym ceny żyta wyniosły 60,04 zł/dt, tj. wzrosły w stosunku do czerwca br. o 0,1%, a w porównaniu do lipca ub.r. - o 4,4%.

Ceny jęczmienia w skupie obniżyły się o 3,5% w porównaniu z czerwcem 2016 r. do poziomu 57,01 zł/dt i były niższe niż przed rokiem o 6,3%. Na targowiskach za 1 dt jęczmienia płacono 69,95 zł, tj. o 0,4% mniej niż w czerwcu br., ale o 0,9% więcej niż w tym samym okresie 2015 r.

W lipcu 2016 r. ceny pszenżyta w skupie wyniosły 56,84 zł/dt, tj. obniżyły się w stosunku do poprzedniego miesiąca o 4,0%, ale wzrosły w stosunku do analogicznego okresu 2015 roku o 1,1%. Ceny targowiskowe kształtowały się na poziomie 63,86 zł/dt i były wyższe o 0,7% niż w czerwcu 2016 r. i o 2,5% w porównaniu z cenami notowanymi w lipcu ub. roku.

Ceny owsa w skupie obniżyły się średnio do 50,80 zł/dt, tj. o 7,6% w porównaniu z czerwcem b.r., ale wzrosły o 7,6 % w odniesieniu do lipca 2015 r. W sprzedaży targowiskowej średnia cena 1 dt tego zboża wyniosła 61,95 zł, tj. więcej o 0,9% niż w czerwcu br. i o 5,4% niż w tym samym okresie 2015 r.

W lipcu za ziemniaki w skupie płacono 51,62 zł/dt. W skali miesiąca spadek cen wyniósł 24,9%, ale  w stosunku do analogicznego okresu 2015 r. odnotowano wzrost o 2,4%. Na targowiskach za produkt ten płacono średnio 106,52 zł/dt., tj. o 8,8% mniej niż przed miesiącem, ale o 18,3% więcej niż przed rokiem.

Ceny żywca wieprzowego w skupie wyniosły 5,30 zł/kg i były wyższe o 8,3% w porównaniu z poprzednim miesiącem, a w stosunku do lipca 2015 r. o 20,4%. Ceny żywca wieprzowego na targowiskach wyniosły 4,74 zł/kg, tj. były wyższe o 5,1% niż w czerwcu 2016 r. i o 2,2% niż przed rokiem. Za prosię na chów płacono na targowiskach 154,93 zł/szt., tj. więcej o 2,9% niż przed miesiącem i o 0,4% niż przed rokiem.

W lipcu 2016 r. polepszyła się relacja cen skupu żywca wieprzowego do targowiskowych cen żyta (8,8 wobec 8,2 w czerwcu br.), a także relacja cen skupu żywca wieprzowego do targowiskowych cen jęczmienia (odpowiednio 7,6 wobec 7,0).

W lipcu 2016 r. ceny skupu żywca wołowego (5,96 zł/kg) obniżyły się w stosunku do czerwca br. o 2,4%, ale wzrosły w skali roku o 2,5%. Ceny na targowiskach wyniosły 6,41 zł/kg i były niższe  w stosunku do poprzedniego miesiąca o 1,4%, ale wyższe w ujęciu rocznym o 1,9%.

Ceny skupu drobiu rzeźnego wzrosły do poziomu 3,91 zł/kg, tj. o 4,1% w porównaniu z poprzednim miesiącem, ale w skali roku obniżyły się o 7,1%.

Za 1 hl mleka płacono w skupie 101,28 zł, tj. o 1,3% więcej niż przed miesiącem, ale  o 6,6% mniej niż przed rokiem.


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę