Twórcy spotkali się w sierpniowe dni na skraju Puszczy Knyszyńskiej, w Supraślu. Z dala od miejskiego hałasu i zgiełku oddali się kontemplacji natury i poszukiwaniom ducha miejsca., czego owocem jest blisko siedemdziesiąt prac o różnym charakterze. Genius loci, objawiający się pośrednio poprzez klimat i nastrój, poprzez odwołania do wszechobecnej w Supraślu sztuki sakralnej, poprzez „język rzeki i krajobrazu” czy architekturę, niejako emanuje z płócien, pobudzając do różnorodnych skojarzeń. Artyści roztoczyli aurę niespiesznego słonecznego popołudnia w małym miasteczku, gdzie historia i tradycje są nadal żywe i chodzą ze wszystkimi “pod rękę”. Właśnie tradycja, w postaci sztuki sakralnej Prawosławia podbiła serca i wyobraźnię uczestników, stając się jednym z wiodących motywów w ich pracach, podobnie jak urokliwa architektura miasta. W centrum zainteresowania malarzy znalazła się Cerkiew p.w. Zwiastowania Najświętszej Marii Panny, Muzeum Ikon i pałac Buchholtzów. Artyści stworzyli liczne przedstawienia tych obiektów – zarówno realistyczne w charakterze jak i bardziej przetworzone, o wieloznacznej, niekiedy pozbawionej figuracji formie, która skłania do filozoficznej refleksji. Przedmiot artystycznych poszukiwań uczestników nieodmiennie stanowił także pejzaż. Malownicze supraskie krajobrazy przekształcone w zabarwione fantazją i nutą metafizyki wizje uzyskały nieznane dotąd oblicze.
W tegorocznym, XII Międzynarodowym Plenerze „Stopki” wzięło udział 16 artystów: Teresa Adamowska (Łomża), Stanisław Kędzielawski (Łomża) (komisarz pleneru) Maciej Kędzielawski (Łódź), Nina Krymova (Kaliningrad), Nataliya Kuberska (Lwów), Iwona Sielska (Katowice), Dobrochna Sobek (Kraków), Andrzej Strumiłło – (Maćkowa Ruda) – kurator pleneru, Katsiaryna Suvarava (Mińsk), Włodzimierz Witalis Tyc (Bielsk Podlaski), Aleh Uscinovich(Mińsk), Tomas Vaičaitis – (Telšiai), Siarhei Vechar (Mińsk), Aleksandras Vozbinas (Wilno), Edyta Wittchen-Strumiłło (Warszawa), Jacek Wójcik (Włodawa), Stanislaw Ziolkowski (Tübingen).