Przejdź do treści Przejdź do menu
piątek, 26 kwietnia 2024 napisz DONOS@

Poszukiwany inwestor

Główne zdjęcie
Dworzec PKS w Łomży

Nawet blisko 100.000.000 PLN (słownie: sto milionów złotych) może kosztować budowa Miejskiego Centrum Handlowo-Komunikacyjnego w Łomży. Władze miasta chcą, aby realizację przedsięwzięcia, na miejskiej działce, sfinansował prywatny podmiot. Właśnie opublikowano – także w całej UE - ogłoszenie o poszukiwaniu inwestora, który gdyby się znalazł, miałby je zaprojektować, zrealizować i przez kolejne 30 lat czerpać z tego korzyści. W stosunku do poprzednio ogłaszanych „wizji” zrezygnowano z funkcji kolejowej MCH-K.

Budowa, w miejscu dzisiejszego dworca PKS  Miejskiego Centrum Handlowo-Komunikacyjnego w Łomży, to jeden z pierwszy pomysłów ogłoszonych przez nowe (wybrane w 2010 roku) samorządowe władze Łomży (wówczas nazywano to Miejskie Centrum Wielofunkcyjne).  Niestety dotychczas na ogłaszaniu kolejnych ogłoszeń o poszukiwaniu wykonawcy koncepcji owego centrum się kończyło. Firmy, które zgłaszały się do przetargów zazwyczaj za rysunki MCH-K chciały więcej niż mogło na to opracowanie wydać miasto. Teraz zmieniło się podejście. Ratusz „zatrudnił” warszawską firmę doradczą i zamiast szukać wykonawcy koncepcji poszukuje już ostatecznego inwestora, który chciałby, w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, to przedsięwzięcie zrealizować. 
„Zakłada się, że Miasto Łomża (Podmiot Publiczny) udostępni grunt, natomiast partner prywatny sfinansuje, przeprowadzi budowę oraz będzie zarządzał Przedsięwzięciem. Finansowanie przez partnera prywatnego będzie obejmować środki własne partnera prywatnego oraz, ewentualnie, środki pochodzące z kredytu lub pożyczki. Okres funkcjonowania w ramach PPP Przedsięwzięcia po jego oddaniu do użytkowania będzie wynosił do 30 lat” - czytamy w ogłoszeniu przetargowym.
Całe przedsięwzięcie ma polegać na zmianie sposobu zagospodarowania terenu, na którym aktualnie zlokalizowany jest dworzec PKS w Łomży.
„Celem Przedsięwzięcia jest zapewnienie nowoczesnej infrastruktury łączącej szereg funkcji, spośród których jako przykładowe wymienić można: transportowe, administracyjne, handlowe, usługowe, biurowe, hotelowe, rozrywkowe, gastronomiczne, usługi bankowe, usługi ubezpieczeniowe” - czytamy w ogłoszeniu. „Jednym z głównych celów realizowanych przez wybudowaną w ramach Przedsięwzięcia infrastrukturę będzie dostarczenie centrum komunikacji autobusowej Miasta Łomży (autobusy międzymiastowe PKS, podmiejskie,miejskie, komunikacja przewoźników prywatnych).”

Bez kolei

W stosunku do przednio ogłaszanych „wizji” zrezygnowano z funkcji kolejowej. We wcześniej ogłaszanych przetargach na koncepcję podawano, że MCH-K miałoby pełnić także funkcję węzła przesiadkowego i to zarówno komunikacji autobusowej jak i transportu kolejowego – szynobusy. 

Według szacunków urzędników z ratusza całkowita finansowa wielkość zadania mieści się w zakresie od 45 do 80 mln zł netto. Ratusz na zainteresowanych ofertą biznesmenów czeka do 10 września.


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę