Przejdź do treści Przejdź do menu
czwartek, 28 marca 2024 napisz DONOS@

Partnerstwo publiczno-prywatne kosztuje...

W poniedziałek po godzinie 15. ukazało się ogłoszenie, oferty można było składać do wtorku do godziny 14.00, a już w czwartek została podpisana umowa. Wszystko w ciągu jednego tygodnia i pod koniec ubiegłego roku. Tak władze Łomży wybrały firmę, której mamy zapłacić blisko 50 tysięcy złotych za „doradztwo prawno - ekonomiczne w czasie negocjacji przy wyborze partnera prywatnego”. Chodzi o Fundację Instytut Partnerstwa Publiczno - Prywatnego z siedzibą w Warszawie, która miałaby umożliwić realizację pierwszego prezydenckiego pomysłu Mieczysława Czerniawskiego – czyli Miejskiego Centrum Handlowo-Komunikacyjnego w miejscu i okolicach dzisiejszego dworca PKS. Okazuje się, że za doradztwo zapłacimy także jeśli okaże się że cały pomysł ostatecznie nie wypali.

Miejskie Centrum Wielofunkcyjne – bo tak pierwotnie miał nazywać się kompleks, który prezydent widzi  na terenie ograniczonym ulicami: Aleją Legionów – Sikorskiego - Dworcowa oraz "torowiskiem kolejowym". To tu  miałby powstać obiekt, lub obiekty łączące w sobie funkcje: handlowe (o max. pow. sprzedaży do 2000 m2), usługowe, biurowe, hotelowe, rozrywkowe, gastronomiczne ale także z administracyjnymi, które miałby być wykorzystywane na potrzeby Urzędu Miejskiego. MCH-K miałoby pełnić także funkcję węzła przesiadkowego i to zarówno komunikacji autobusowej (autobusy międzymiastowe, podmiejskie, miejskie) jak i transportu kolejowego – szynobusy. Pierwotnie w to Centrum miała wchodzić także Hala Targowa na obecnym targowisku miejskim w Łomży”, ale to zadanie ostatecznie zostało wyłączone i powstaje niezależnie. Zgodnie z pomysłem prezydenta Miejskie Centrum Handlowo-Komunikacyjne miałoby powstać w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego czyli jego budowę na miejskiej działce miałby sfinansować prywatny inwestor, który później miałby na tym zarabiać. I właśnie, błyskawicznie wybrany pod koniec ubiegłego roku doradca ma pomóc w jego znalezieniu. Jak podaje Anna Sobocińska, rzecznik prezydenta Czerniawskiego podpisana 22 grudnia ubiegłego roku umowa pomiędzy miastem a Fundacją Instytut Partnerstwa Publiczno - Prywatnego z siedzibą w Warszawie dotyczy „udzielenia pomocy prawnej i ekonomicznej w czasie negocjacji przy wyborze partnera prywatnego dla realizacji inwestycji polegającej na budowie miejskiego centrum handlowo – komunikacyjnego w Łomży z udziałem partnera prywatnego do momentu przygotowania ostatecznego projektu umowy PPP i projektu SIWZ”.
- Za wykonanie opracowania stanowiącego przedmiot umowy, Miasto zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie w wysokości 47 970,00 zł brutto – podaje Sobocińska pytana o szczegóły umowy. 
Tyle pieniędzy firma ta otrzyma jeśli inwestora Łomży znajdzie. Okazuje się jednak, że pieniądze otrzyma – choć nie tak wielkie – nawet wówczas gdy go nie znajdzie, albo z jego poszukiwań zrezygnuje. 
- Prezydent Miasta zastrzegł prawo do ograniczenia zapłaty wynagrodzenia w wysokości do kwoty 9 840,00 zł brutto w przypadku negatywnego wyniku oceny możliwości wykonania budowy Centrum w ramach ustawy PPP, jak i rezygnacji Instytutu z wykonania całości prac ujętych w umowie – podaje Sobocińska. 
Pytana o zyski jakie miasto ma wynieść z tej umowy rzeczni prasowa prezydenta odpowiada, że „zyskiem dla Miasta będzie wyłonienie podmiotu, z którym w ramach PPP realizowana będzie  “Budowa Miejskiego Centrum Handlowo -Komunikacyjnego w Łomży przy ul. Sikorskiego i Al. Legionów” .

Pytania o współpracę „fundacją – instytutem" wysłaliśmy do ratusza w środę. I jak się szczęśliwie złożyło właśnie w środę 25 lipca 2012 roku prezydent Łomży ogłosił przetarg na wybór partnera prywatnego do “Budowy Miejskiego Centrum Handlowo -Komunikacyjnego w Łomży przy ul. Sikorskiego i Al. Legionów” w trybie ogłoszenia koncesji na roboty budowlane. Przetarg na razie miał ukazać się w specjalnym europejskim biuletynie zamówień publicznych, a za kilka dni ma zostać opublikowany także w BIP Urzędu Miejskiego.


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę