Choć podliczono dopiero 85% zeznań podatkowych a już z 1% przekazywanego na rzecz organizacji pożytku publicznego uzbierało się niemal 4 mln zł. To dwa razy więcej niż zebrano podczas poprzedniej kampanii PIT-owej.
W Łomży jednym procentem z potrzebującymi podzieliło się blisko 5200 rozliczających się z fiskusem podatników, co dotychczas daje ponad 440 tysięcy złotych. Okazuje się jednak, że w innych regionach województwa dzielono się znacznie chętniej niż u nas.
Radosław Hancewicz rzecznik prasowy Izby Skarbowej w Białymstoku podaje, że najchętniej 1% swojego podatku z OPP podzielili się mieszkańcy stolicy województwa. W Pierwszym Urzędzie Skarbowym w Białymstoku w którym rozlicza się większość białostoczan 1 proc. podatku przekazało 4 na 10 podatników. Ten znakomity rezultat „gonią” podatnicy rozliczający się w Drugim Urzędzie Skarbowym w Białymstoku oraz podatnicy Urzędu Skarbowego w Suwałkach. W tych urzędach na dokonanie odpisu zdecydował się co czwarty podatnik.
W przypadku Łomży na taki odpis zdecydowało się „tylko” 18,99% podatników, a w województwie przegonili nas jeszcze mieszkańcy z Hajnówki i Siemiatycz.
Tak czy inaczej z dotychczasowych wyliczeń fiskusa wynika, że łomżanie na rzecz OPP przekazali już 440 tys. 715 zł i 81 groszy. W pozostałych powiatach byłego województwa łomżyńskiego dane te przedstawiają się następująco:
Grajewo – 161 tys. 829zł 50 gr. (18,53% - podatników)
Zambrów – 266681,40 zł (17,34%)
Kolno - 69751,60 zł (14,31%)
Wysokie Mazowieckie - 53988,70 zł (8,35%)
Dane te nie są jeszcze ostateczne, bo do systemu POLTAX wprowadzono w skali województwa ok. 85 proc. Zeznań – podkreśla Hancewicz.
W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.
W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
- Analityki ruchu na naszych serwisach
- Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
- Personalizowania reklam
- Korzystania z wtyczek społecznościowych
Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).
W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.
Lista Zaufanych Partnerów
Wyrażam zgodę