agencja marketingowa czy samodzielne prowadzenie marketingu w małej firmie?
Prowadzisz firmę, która zatrudnia tylko kilku pracowników? A może Twoja działalność ma charakter jednoosobowy? Zastanawiasz się nad tym, w jaki sposób powinien być prowadzony jej marketing? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą Ci wybrać, czy firma może sama zająć się marketingiem, czy może lepiej zlecić to zadanie agencji.
Prowadź media społecznościowe
Bardzo dużo zależy od pieniędzy, a konkretniej od kwoty, jaką firma dysponuje na cele marketingowe. Warto tutaj wspomnieć o mediach społecznościowych, ponieważ tam wiele można zdziałać za darmo. Trzeba jednak wiedzieć, jak publikować, ponieważ treści nieciekawe dla użytkowników zdobędą małą liczbę wyświetleń, a co za tym idzie, mniej osób dowie się o istnieniu marki i o produktach, jakie ona oferuje. Niektóre opcje są płatne i dają możliwość dotarcia do szerszego grona odbiorców. Wiele firm wręcz powinno posiadać swoją stronę na Facebooku czy profil na Instagramie. Szczególnie polecane jest to w przypadku branży kosmetycznej czy odzieżowej a także spożywczej. Powinieneś rozważyć marketing w mediach społecznościowych szczególnie pragnąc dotrzeć do młodego odbiorcy, który często z nich korzysta. Nie każda mała firma może samodzielnie zająć się własną promocją, dlatego chętnie zrobi to za nią agencja marketingowa.
Masz już swoją stronę?
Oprócz ciekawie prowadzonych mediów społecznościowych bardzo ważna jest też Twoja strona internetowa - to, czy jest funkcjonalna oraz czy dobrze wygląda. Niektórym wystarcza sama strona na Facebooku lub instagramowy profil, ale w wielu przypadkach zalecana (a nawet niezbędna) okazuje się własna strona www. Dzieje się tak szczególnie w przypadkach chęci sprzedaży poprzez Internet, ale nie tylko. Pamiętaj, że najważniejsze jest, aby działała i szybko się ładowała. Ma być również czytelna dla klienta, by szybko znalazł to, czego szuka. Nie posiadając działu marketingowego w swojej firmie należy w takim wypadku poważnie rozważyć współpracę z agencją marketingową, która stworzy dla Twoich klientów (i dla Twojej marki) dobrej jakości stronę. Oprócz bezproblemowego działania ważny jest także przejrzysty design, w skład którego wchodzą m.in. odpowiednie kolory - szczególnie te, którymi posługuje się marka (np. w logo), ale także barwy wywołujące u odbiorcy odpowiednią reakcję. Chcąc stworzyć stronę, która będzie przynosić oczekiwane zyski należy wiedzieć czym jest jej pozycjonowanie i umieć tworzyć treści tak, by zawierały słowa kluczowe - wtedy jest większa szansa na pojawienie się jej wysoko w odpowiedziach po wpisaniu przez użytkownika wyszukiwarki danego zapytania.
tekst płatny