Przejdź do treści Przejdź do menu
środa, 30 listopada 2022 napisz DONOS@

CTR a bezpłatne wyniki wyszukiwania. Co trzeba wiedzieć?

Choć o współczynniku CTR mówimy przede wszystkim w przypadku płatnych kampanii reklamowych, to ma on znacznie szersze zastosowanie. Czym jest CTR w organicznych wynikach wyszukiwania? Jak go zwiększyć? I czy lepiej zająć się tym samodzielnie, czy może jednak z agencją? Sprawdźmy.

Co to jest CTR?

CTR jest kluczowym wskaźnikiem w przypadku większości działań w internecie. Co to jest CTR? Ten skrót rozwijamy jako Click Through Rate. Najprościej to wyjaśnić jako współczynnik klikalności, czyli stosunek liczby kliknięć do liczby wyświetleń. W praktyce informuje on nas o tym, jaki procent użytkowników klika link po kontakcie z reklamą.

CTR oblicza się bardzo łatwo: (kliknięcia/wyświetlenia) x 100%.

Jeśli Twoja reklama wyświetli się 2000 osobom, a 400 w nią kliknie, to wskaźnik CTR wyniesie 20%.

Czego dotyczy CTR?

Najprościej mówiąc, CTR informuje nas, czy nasza strategia daje oczekiwane rezultaty, tzn. czy została dopasowana do grupy docelowej, jest atrakcyjna i wartościowa dla odbiorcy.  

Współczynnik CTR to element, na który zwracamy uwagę przede wszystkim w kontekście płatnych kampanii reklamowych, jak Google Ads. Dzięki niemu wiemy, ilu użytkowników zainteresowało się reklamą. Jednak warto podkreślić, że CTR dotyczy także chociażby e-mail marketingu czy powiadomień push na stronie, ale też bezpłatnych, organicznych wyników wyszukiwania.

CTR a SEO sklepu internetowego

Warto podkreślić, że CTR ma znaczenie nie tylko w kontekście płatnych kampanii w internecie, ale także bezpłatnych działań. Jeżeli prowadzisz własną firmę i np. chcesz obniżyć koszt pozycjonowania sklepu internetowego, sprawdź, czym jest Click Through Rate w bezpłatnych wynikach wyszukiwania Google. W przypadku organicznych wyników wyszukiwania CTR to stosunek liczby wyświetleń strony w wyszukiwarce do liczby kliknięć oraz wejść na stronę. Jeśli „organiczny CTR” utrzymuje się na wysokim poziomie, czyli użytkownicy chętnie wchodzą na Twoją witrynę, to według wyszukiwarki Google jest ona wartościowa. Dzięki temu strony z wyższym Click Through Rate zajmują jeszcze wyższe pozycje w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.

Zdjęcie 2.jpg

Jak podnieść CTR w bezpłatnych wynikach wyszukiwania?

Co zrobić, aby użytkownicy zwrócili uwagę właśnie na Twoją witrynę, kliknęli link w organicznej sieci i przeszli na Twoją stronę internetową? Jeżeli chcesz dostać szczegółowe podpowiedzi, jak pozycjonować sklep internetowy lub zastanawiasz się, ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego, warto, abyś zwrócił się do profesjonalistów wyspecjalizowanych w tym obszarze. Przykładowo SEO sklepu internetowego agencja Sempai ma w małym palcu. Dzięki temu może przygotować Ci szczegółową strategię działań, które zrealizujesz we własnym zakresie lub samodzielnie zajmie się pozycjonowaniem Twojej witryny.

Co możesz zrobić, jeśli chcesz podnieść CTR w wynikach organicznych?

Rozpoznaj potrzeby i intencje użytkownika. Zastanów się, czym się kieruje, wpisując dane hasło do wyszukiwarki. Przykładowo nie każdy, kto wpisuje w okienko frazę „mata do jogi” faktycznie chce (w danym momencie) kupić matę. Bardziej prawdopodobne, że przeprowadza research oraz sprawdza, jakie czynniki należy brać pod uwagę, wybierając tego rodzaju produkt.

Zadbaj o dobry title i description strony i podstron. Bardzo istotne jest zoptymalizowanie meta tagów. Jeżeli title i opis meta są zbieżne z intencją użytkownika, istnieje większa szansa, że kliknie link i przejdzie na Twoją stronę internetową. Tytuł strony powinien być atrakcyjny, angażujący i chwytliwy. Zaintryguj odbiorcę, zadaj mu pytanie, zastosuj Call to Action. Uważaj jednak, aby nie przekraczać limitu 60-70 znaków – tak, aby title wyświetlał się w całości w wyszukiwarce.

Zoptymalizuj adres URL. Adres URL musi być przyjazny dla użytkownika. Co to znaczy? Nie powinien zawierać ciągu liczb czy znaków specjalnych, a zamiast tego w przejrzysty sposób informować o zawartości witryny i np. uwzględniać słowo kluczowe.  

 Co prawda, koszt pozycjonowania sklepu internetowego w sytuacji, gdy robi to agencja SEO, będzie wyższy, niż gdybyś zajął się tym samodzielnie. Jednak w większości przypadków możesz liczyć na całkiem atrakcyjny zwrot z takiej inwestycji. Jeśli więc zależy Ci na wyższym CTR w organicznych wynikach i chciałbyś, aby Twoja witryna znalazła się wysoko w Google, zwróć się do profesjonalistów.

tekst płatny

Foto:
Foto:

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę