Przejdź do treści Przejdź do menu
piątek, 26 kwietnia 2024 napisz DONOS@

MPEC coraz drożej się promuje

Główne zdjęcie
Radosław Żegalski, prezes MPEC

Za „reklamę i promocję” Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej w Łomży zapłaciło w tym roku blisko 190 tys. zł brutto. To dwa razy więcej niż przed rokiem i ponad trzy razy więcej niż dwa lata temu. Spółka ciepłownicza podobnie jak śmieciowa w tym roku zanotowała rekordowy wzrost tych wydatków. Prezes MPEC Radosław Żegalski krocie zapłaci za galę boksu, ale także propagandę m.in. inwestycji w biomasę. Przekonuje jednak, że nie istnieje żadne ryzyko, żeby MPEC w Łomży mógł obciążyć odbiorców ciepła kosztami reklamy poniesionymi w 2018 r. m.in. na galę boksu.

Wydatki na promocję i reklamę MPEC w 2018 r. (kwoty netto)
Wydatki na promocję i reklamę MPEC w 2018 r. (kwoty netto)
Wydatki na promocję i reklamę MPEC w 2017 r.
Wydatki na promocję i reklamę MPEC w 2017 r.
Wydatki na promocję i reklamę MPEC w latach 2015-2016
Wydatki na promocję i reklamę MPEC w latach 2015-2016

O tym, że w Łomży w tym roku – roku wyborczym - niebotycznie poszybowały wydatki promocyjne miasta i miejskich spółek pisaliśmy wielokrotnie. Docierają do nas jednak tylko skrawki skrywanych informacji. Przed wyborami ujawnienia tegorocznych wydatków na promocję także miejskich spółek domagał się radny Zbigniew Prosiński. Radny podejrzewał ich gwałtowny wzrost, ale tych informacji nie chciano mu udostępnić. Prezesi największych miejskich spółek chcieli ukryć te dane przed mieszkańcami, ale wystraszyli się pozwów sądowych. Najpierw dane ujawnił prezes spółki śmieciowej Jan Perkowski (zobacz: Przedwyborczy wzrost wydatków na „reklamę i promocję” w spółce śmieciowej), a w ubiegłym tygodniu także prezes spółki ciepłowniczej Radosław Żegalski. 

Okazuje się, że w tym roku MPEC Łomża na „promocję i reklamę” wydał 152 tys. 962 zł i 66 zł. To – jak przyznano kwota netto, a więc doliczając należny podatek Vat z kasy spółki wypłacono za te usługi w sumie ok. 188 tysięcy złotych. Najwięcej miejska spółka wydała na sfinansowanie budowy stacji sponsorskiej ŁOKER – blisko 40 tys. zł netto – czyli blisko 50 tys. zł brutto. Na wrześniową galę bokserską miejska spółka ciepłownicza wydała 25 tys. zł netto czy ponad 30 tys. zł brutto. 
MPEC wydaje także na sponsorowanie harcerzy (11,9 tys. zł netto), wybory miss (10 tys. zł netto) oraz na kilka klubów sportowych. Najwięcej z nich otrzymały Łomżyński Klub Sportowy 1926 i Ludowy ŁKS „Prefbet Śniadowo” - każdy po ok. 10 tys. zł netto.

MPEC płaci także lokalnym mediom za... propagandę. Za produkcję i emisję materiału prasowego i telewizyjnego z październikowej konferencji prasowej MPEC, spółka Telewizji Narew Artur Filipkowski zapłaciła 7 tys. zł netto. Podczas konferencji pytaliśmy prezes Żegalskiego którym z obecnych na sali mediów MPEC płaci za propagandę, ale uznano, że pytanie to nie dotyczy inwestycji w biomasę, której poświęcona była pierwsza do lat konferencja prasowa. 
Z przekazanych teraz informacji, wynika, że wcześniej tej samej redakcji za produkcję i publikację materiałów prasowych i emisję materiałów video zapłacono 8 tys. zł netto, czyli w sumie to wychodzi ok. 18,5 tys. zł brutto.
Prezes Radosław Żeglaski z kasy MPEC za propagandę płaci także Markowi Gładysiakowi i Markowi Norowskiemu. Pierwszy ma serwis xlomza, drugi mylomza. Umowę z pierwszym z nich MPEC zawarł w kwietniu, a z drugim w czerwcu, przy czym obie obowiązują do końca roku. MPEC płaci za im za produkcję i publikację materiałów prasowych, banerów oraz video. Z przekazanego zestawienia wynika, że kwota wypłacona w 2018 r. przez MPEC na rzecz strony Głkadysiaka wynosi 5 tys. zł netto, a Norowskiego 7 250 zł netto. To w sumie ponad 15 tys. zł brutto.

MPEC Łomża to spółka, która wytwarza i dostarcza ciepło przede wszystkim do łomżyńskich blokowisk, ale także do niektórych domków indywidualnych. Na swojej stronie internetowej uczy mieszkańców „Jak czytać fakturę Vat za ciepło”. Przykładowym nabywcą jest Jan Nowak z Polnej 1. Jego rachunek za ciepło za listopad 2018 to niemal 365 zł.  Aby zebrać 190 tys. zł potrzebne na tegoroczne rachunki za reklamę i promocję MPEC, miejska spółka musiałby wystawić takie faktury 515 Janom Nowakom z Łomży. Prezes MPEC Radosław Żegalski zapewnia jednak, że coraz większe wydatki podległej mu spółki na reklamę i promocję nie wpłyną na wzrost cen ciepła w Łomży. Przekonuje, że zgodnie z obecnie obowiązującym prawem w żadnym wypadku nie jest możliwe doliczenie tegorocznych kosztów reklamy do przyszłych rachunków za energię cieplną.


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę