Poligonowa to inna ulica
Ulica Poligonowa w Łomży jest pierwszą w województwie podlaskim z nawierzchnią modyfikowaną asfaltem gumowym – mówi Wojciech Olechwierowicz, prezes łomżyńskiej firmy PBK, która na zlecenie ratusza zbudowała od nowa tę ulicę. Koszt inwestycji ok. 5 mln zł, przy czym 4,3 mln zł to unijna dotacja z środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego. Poligonowa ma być bardziej trwała od innych, zapowiada prezes Olechwierowicz, którego firma też tu ma siedzibę.
Ulica Poligonowa w Łomży to ulica w przemysłowej części miasta vis a vis Pepees-u. Prowadzi do firm i hurtowni. Otwierając drogę prezydent Łomży Mariusz Chrzanowski mówił, że dzięki tej inwestycji będą mogły się one rozwijać, zatrudniać więcej pracowników, a do kasy miasta będzie wpływało jeszcze więcej środków z płaconych przez nie podatków. Podkreślał, że ulica powstała przy dużym dofinansowaniu unijnym wynoszącym 85% kosztów kwalifikowanych projektu.
- Widzimy dobry efekt – mówił Stefan Krajewski, członek zarządu województwa podlaskiego, który przyznał unijna dotację rozbudowę ul. Poligonowej. Krajewski mówił, że wszystkie inwestycje drogowe, które są wykonywane przy wsparciu środkami unijnymi, w miastach, ale i w całym regionie, są czynione z myślą o mieszkańcach i poprawie bezpieczeństwa.
Nową ulicę i jej budowniczych poświęcił ks. Paweł Bejger, proboszcz obejmującej także Poligonową parafii NMP Częstochowskiej. Mówił, że przyszedł tu, aby podziękować, „że zostało zrobione wiele dobra dla tego miasta i dla tej parafii”. Życzył też, aby nowa droga była bezpieczna.
- Abym nigdy nie dowiedział się, że na tej drodze stała się jakaś tragedia, że zostało odebrane czyjeś życie – mówi ks. Bejger.
Wśród firm, które mają siedziby przez ul. Poligonowej jest także firma PBK, która ulice zbudowała. Jej prezes Wojciech Olechwierowicz podkreślał, że to pierwsza ulica w województwie zbudowana z nawierzchnią SMA na bazie asfaltu modyfikowanego gumą.
- Nawierzchnia jest bardziej trwała, bardziej szorstka czyli jest bezpieczniejsza. Dodatkowo ze swej strony, aby ta nawierzchnia była mocniejsza, dodaliśmy do warstwy wiążącej asfalt modyfikowany gumą. Przewidujemy jakie pojazdy będą tu wjeżdżały w związku z budową Via Baltica, dlatego chcieliśmy ją wykonać trochę bardziej trwalszą niż to, co jest zaprojektowane – tłumaczył Olechwierowicz.