Przejdź do treści Przejdź do menu
piątek, 26 kwietnia 2024 napisz DONOS@

Zacny obywatel się zdenerwował na... kolejkę w ratuszu

Nie chce podawać nazwiska, ale jest znany, bo należy do „grupy władzy”. Niedawno musiał, jak każdy zwykły mieszkaniec, zarejestrować samochód w Urzędzie Miejskim. - Trzy dni go rejestrowałem, a po miesiącu jak chciałem się dowiedzieć, czy jest dowód rejestracyjny, to po godz. 9. nie było już numerków. Tam w korytarzyku ludzie po 5 godzin czekają. Ten Urząd działa czy nie działa – zżymał się. - Obsługą petentów zajmują się dwie osoby. Wydawane są krocie na promocję, ale najlepsza byłaby wówczas, gdyby ludzie w Urzędzie byli szybko obsługiwani. Po tygodniu namysłu ratusz odpowiedział, że winny jest... CEPiK 2.0.

Mieszkaniec Łomży zadzwonił do redakcji wychodząc z ratusza w ubiegły czwartek. Zdenerwowany mówił, że samochód rejestrował miesiąc wcześniej, i pamiętając tamte doświadczenia liczył, że dowód rejestracyjny odbierze jeszcze w trakcie urlopu, który kończył mu się w piątek. Mężczyzna pracuje poza Łomżą więc niewielkim pocieszeniem była propozycja od „pani z okienka”, że może go zapisać na listę chętnych na... poniedziałek, bo na piątkę nie było już miejsc. - Będę musiał w poniedziałek wziąć urlop, a nawet nie wiem, czy ten dowód rejestracyjny jest w ratuszu – mówił, w złości nie szczędząc słów krytyki władzom. - Jak nie potrafią tego zorganizować, to niech to oddadzą w prywatne ręce, a wtedy klienci będą obsługiwani sprawnie, bo każdy, kto rejestruje samochód płaci po kilkaset złotych. 
Po rozmowie z „zacnym obywatelem” zapytaliśmy w ratuszu m.in. o to ilu pracowników pracowało tego dnia w oddziale komunikacji i czy władze miasta widzą potrzebę i możliwość usprawnienia obsługi mieszkańców?
Dziś rano, czyli po tygodniu, Łukasz Czech przesłał odpowiedź z której wynika, że... w Łomży nic więcej zrobić nie można. Podaje, że oddział komunikacji dziennie obsługuje kilkadziesiąt osób, a 26 lipca wydanych zostało 48 numerków, zaś obsłużonych zostało ponad 50 osób, bo pod koniec pracy Urzędu obsługiwane były osoby nieposiadające numerków – twierdzi Czech. 
W ratuszu do czynności związanych z ogólnie pojętą rejestracją pojazdów zatrudnionych jest 5 osób. Tego dnia klientów obsługiwało trzech pracowników, bo dwóch kolejnych przebywało na urlopie wypoczynkowym. Czech podaje także, że w celu odciążenia pracowników merytorycznych od czynności typowo technicznych od lipca w ratuszu zatrudniona została stażystka. 
Kolejki i zdenerowowanie oczekujących w wąskim korytarzyku przed pokoikiem na parterze ratusza, gdzie rejestrowane są samochody, miejski urzędnik tłumaczy problemami technicznymi niezależnymi od władz miasta. 
- Usprawnieniem pracy osób zajmujących się rejestracją pojazdów byłoby właściwe funkcjonowanie systemu CEPiK 2.0 – podaje Czech. - Obecnie nawet przy najprostszych czynnościach trzeba przechodzić całą procedurę rejestracji pojazdu, a często należy ją powtarzać kilkukrotnie, gdyż wprowadzane zmiany nie zawsze dają się zapisać w systemie. Powoduje to wydłużenie obsługi jednego interesanta nawet dwukrotnie.


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę