Kolejowe zmiany
Po 18 latach od zamknięcia Polskie Koleje Państwowe przywróciły ruch na linii kolejowej nr 36 na odcinku od Śniadowa do Łap. Ten odcinek linii był nieczynny od 2000 roku, teraz jest wykorzystywany na potrzeby przewozów towarowych m.in. do Łomży. Pociągi do miasta do tej pory mogły dojeżdżać odcinkiem od Ostrołęki, który teraz trafił do gruntownego remontu.
Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe podkreśla, że linia jest remontowana z przeznaczeniem dla pociągów towarowych, które będą wykorzystywały trasę jako objazd modernizowanej linii Rail Baltica Warszawa – Białystok. Zakończenie prac remontowych planowane jest na koniec czerwca tego roku i wówczas ruch odbywać się będzie na całej długości linii kolejowej od Ostrołęki do Łap.
Do tego czasu kolejarze na odcinku 18 kilometrów torowiska od Ostrołęki w kierunku Śniadowa mają dokonać kompleksowej wymiana torów. Na pozostałym odcinku szlaku prowadzone są prace konserwacyjne, a dzięki zabudowie samoczynnej sygnalizacji przejazdowej wzrośnie bezpieczeństwo przewozów kolejowych. Karol Jakubowski dodaje, że po zakończeniu prac prędkość pociągów towarowych jadących linia nr 36 wzrośnie do 80 km/h. Do tej pory pociągi jadące do Łomży miejscami musiały zwalniać nawet do 20 km/h. Tyle samo wynosi dozwolona prędkość na linii nr 49 Śniadowo – Łomża.