Przejdź do treści Przejdź do menu
wtorek, 19 marca 2024 napisz DONOS@

Konkurs na logo 600-lecia nadania praw miejskich Łomży

Główne zdjęcie
Łomża

Historia Łomży zaczyna się od grodziska nad Narwią w Starej Łomży, zatem gród ma lat 1000 albo i więcej, jednak świętować będziemy 15. czerwcu 2018 rocznicę nadania praw miejskich w obecnej lokalizacji przez księcia Janusza I Mazowieckiego. Przywołane tu dwie liczby pokazują, że mamy czas i nie ma co się spieszyć, a Łomża przeżyje dekady i stulecia z jubileuszem lub bez - z logo lub bez. Prawie 4 miesiące temu ok. 30-osobowa komisja kulturalno-artystyczna w ratuszu omówiła 2 znaki wizualne 600-lecia, autorstwa uczniów Liceum Plastycznego. Nie przyjęła żadnego, więc teraz prezydent Mariusz Chrzanowski ogłosił szybki konkurs na logo: nagroda 2 tys. brutto.

Ponad rok temu także w ratuszu dyskutowały dziesiątki ludzi na temat programu i organizacji 600-lecia, jednak kwestia znaku firmowego jubileuszu nie przykuwała uwagi. Prawdopodobnie dlatego, że z marszu przyjęto, iż logo mogą projektować za darmo zdolni uczniowie „Plastyka”. Propozycje młodzieży nie ostały się krytyce dorosłych, wśród których byli szacowni i zasłużeni ludzie sztuki i kultury. 

Rysować każdy może
W konkursie na projekt znaku graficznego, promującego 600-lecie otrzymania przez Łomżę praw miejskich, może wystąpić osoba pełnoletnia. Zwycięski projekt będzie rozpoznawalnym znakiem jubileuszu, którym będą opatrywane działania i wydarzenia, plakaty i bannery, gadżety i pamiątki, publikacje i relacje. Będzie wykorzystany przez instytucje, organizacje i ludzi, których inicjatywy, przedsięwzięcia i projekty znajdą się w oficjalnym programie obchodów 600-lecia. Ma to znaczenie również ze względu na regionalne, ogólnopolskie i zagraniczne echa święta 60-tysięcznego miasta nad Narwią. Autorzy zgłoszonych prac graficznych muszą mieć prawa majątkowe i autorskie, żeby uniknąć podejrzeń o posługiwanie się plagiatem bądź cudzą własnością intelektualną. Wyłonione w konkursie najlepsze logo stanie się własnością Miasta Łomża. Projekt znaku powinien nadawać się do wykorzystania w różnorodnej formie: na materiałach biurowych (listownik, wizytówka, koperta, teczka), na materiałach reklamowych i promocyjnych, zarówno w małych, jak i dużych formatach. Znak należy przedstawić na planszy wielkości A3 w wersji czarno-białej i kolorowej w polach: 15 na 15 cm, 5 na 5 cm i półtora na półtora centymetra. Propozycja może być wykonana w dowolnej technice graficznej. Logo powinno jednoznacznie kojarzyć się z Łomżą, nawiązywać do jej historii i jubileuszu 600-lecia, do barw, herbu i flagi miasta. Myślą przewodnią jest powiązanie przeszłości z teraźniejszością, z rozwojem, z patrzeniem w przyszłość. Logo winno budzić pozytywne emocje: radości i optymizmu oraz skojarzenia: dumy z identyfikacją z miastem. Zważywszy na taką masę wymagań, szczegółowych życzeń i tematycznych ograniczeń, zastanawia fakt, dlaczego organizator jubileuszu i konkursu stawia warunek, że „uczestnik może zgłosić do konkursu maksymalnie jedną pracę konkursową”...? Komisja będzie oceniać, m.in., oryginalność, czytelność i funkcjonalność, estetykę wykonania. Termin składania prac do 30. września 2017. Szczegółów można dowiedzieć się w wydziale komunikacji medialnej i promocji Urzędu Miejskiego przy Starym Rynku w Łomży.

Mirosław R. Derewońko

240308092554.png

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę