niedziela, 17 grudnia 2017 napisz DONOS@
171215122325.gif
tekst płatny

Nowe Volvo XC60 wjeżdża na polskie salony

Nowe Volvo XC60 to jedna z bardziej wyczekiwanych premier tego roku. Poprzednia, pierwsza generacja, była z nami od roku 2008, jednak mimo słusznego wieku, nie straciła zainteresowania klientów i w 2016 roku Volvo odnotowało jej rekordową sprzedaż. Nowa generacja Volvo XC60 zadebiutowała podczas targów w Genewie w marcu tego roku. Mamy lipiec i to najnowsze dziecko szwedzkiego koncernu właśnie wjeżdża do Polski. Czy ma szansę pójść w ślady swojego poprzednika i stać się najpopularniejszym SUV-em w swoim segmencie?

Projekt ze wszech miar dopracowany

Volvo XC60 swój sukces zawdzięczało zarówno ponadczasowej stylistyce, jak też niskim cenom. Najnowsza generacja jest droższa, ale za to oferuje nam znacznie więcej niż poprzednik.

Model XC60 został gruntownie przeprojektowany, zgodnie z nową linią Volvo, znaną wcześniej z wersji XC90 oraz S90 i V90. Charakterystycznym elementem nowego designu jest przedni pas pojazdu, z reflektorami w kształcie leżącej litery „T”, czego inspiracją miał być… młot Thora. Ale to niejedyny ciekawy detal. Nowy XC60 na drodze będzie się wyróżniał idealnymi proporcjami, charakterystycznym grillem oraz ciekawymi tylnymi lampami, które nawiązują do wspomnianego V90. Pierwszy raz w historii szwedzkiej marki, XC60 dzieli z wymienionymi XC90, S90 i V90 również wspólną płytę podłogową - uniwersalną konstrukcję o nazwie Volvo Scalable Product Platform.

Druga generacja tego modelu jest większa, pojemniejsza, a przy tym lżejsza (o około 90 kg) od poprzednika. Auto ma 468,8 cm długości, czyli w porównaniu do poprzedniej generacji urósł o 4,4 cm. Większy jest również rozstaw osi, dokładnie o 9 cm. Odczują to szczególnie pasażerowie tylnej kanapy - zyskają oni znacznie więcej miejsca na nogi. Szerokość pojazdu pozostała praktycznie bez zmian, ale auto jest niższe o 5 cm, dzięki czemu sylwetka Volvo prezentuje się dużo dynamiczniej. Jeśli chodzi o prześwit podwozia, to przy standardowym zawieszeniu wynosi on 21,6 cm (wcześniej 23 cm). Przy zawieszeniu pneumatycznym wyregulujemy go w zakresie od 21 do 25 cm. Volvo chwali się też bagażnikiem o pojemności 505 l (wzrost o 12 l) oraz dodatkowymi schowkami o pojemności 50 l. 

Funkcjonalne dodatki

Na liście oferty standardowej XC60 znajdziemy teraz m.in.: tempomat, 18-calowe felgi, czujniki cofania, reflektory LED, tapicerkę winylowo-tekstylną oraz srebrne relingi dachowe. Wnętrze wykończone zostało aluminiowymi elementami dekoracyjnymi. Nie zabrakło takich smaczków jak radio High Performance z 9-calowym ekranem dotykowym, łącznością Bluetooth i z możliwością podłączenia internetu.

Minimalistyczne, eleganckie wnętrze z dużym tabletem wbudowanym w konsolę centralną, również znamy z flagowych modeli producenta. W XC60 znalazła się także dekoracyjna listwa biegnąca od zegarów przez środek kokpitu, aż do kratki wentylacyjnej pasażera. Wykonana z jednego litego kawałka matowego drewna prezentuje się zjawiskowo. Kabinę wykończono skórą, drewnem i metalem. 

Pod maską jeszcze ciekawiej

Inżynierowie nie zapomnieli również o usprawnieniach „hardware’u”. Pod maskę nowego Volvo XC60 trafiły nowoczesne silniki z rodziny Drive-e, charakteryzujące się dobrymi osiągami, niskim apetytem na paliwo oraz wysoką wydajnością. Co ważne, XC60 w Polsce debiutuje z napędem 4x4, automatyczną skrzynią (8 biegów) i w najwyższych wersjach wyposażenia. Bazowe jednostki napędowe, manualne skrzynie biegów, wersje przednionapędowe i podstawowe pakiety wyposażenia będą dołączały do oferty w ciągu pierwszych kilku, kilkunastu miesięcy.

To jeszcze nie koniec. Najistotniejsze jest to, co Volvo oferuje w zakresie bezpieczeństwa. Flagowy system City Safety również znalazł się w standardzie. W nowym XC60 pakiet ten został ulepszony - samochód sam zahamuje, a w sytuacjach, które mogłyby skończyć się kolizją, zmieni tor jazdy. Kamery wykryją pieszych, rowerzystów i duże zwierzęta zarówno w dzień, jak i w nocy.

Co więcej, zaktualizowany system BLIS od teraz nie tylko ostrzeże kierowcę o pojeździe w martwym polu, ale także nie pozwoli nam zjechać na zajęty pas. Ciekawym rozwiązaniem jest także Pilot Assist wspomagający jazdę na prostych odcinkach dróg - to system, który jest już ostatnim krokiem do autonomicznej jazdy. Zainteresowanych szczegółowymi danymi zapraszamy na stronę: http://www.volvocars.com/pl/modele/nowe-modele/xc60

Quo vadis, Volvo?


To ważny rok dla Volvo, który obecnie jest numerem cztery wśród luksusowych marek w Polsce. Wyprzedzają go BMW, Mercedes oraz Audi, ale niebawem może się to zmienić. Nowe XC60, którego poprzednik jest bestsellerem szwedzkiej marki, może pomóc w podniesieniu słupków sprzedaży. To niewątpliwie świetny samochód. Pojemny, komfortowy, a także niezwykle atrakcyjny wizualnie, co w Polsce ma duże znaczenie. Na Starym Kontynencie, jak i nad Wisłą, najmniejszy SUV Szwedów jest liderem sprzedaży w swojej klasie. Na naszym rynku jest dodatkowo najczęściej kupowanym samochodem klasy premium. A segment luksusowych aut wciąż rośnie - Polacy kupują ich coraz więcej. Co dziesiąte auto wyjeżdżające z naszych salonów ma na masce logo marki premium. Czas pokaże czy druga generacja powtórzy sukces poprzednika. Z całą pewnością posiada ku temu wszelkie predyspozycje.


 
 
4lomza.pl Regionalny Portal Copyright © Speed s.c. 2005r - 4too v.1.0