Historia w butelce...
„Chcemy uczynić z Łomży najlepsze regionalne piwo w Polsce” - mówił serwisom branżowym Maciej Dymalski, menedżer ds. marketingu marki marki Van Pur – Łomża, do którego należy także łomżyński browar. W sklepach od kilku tygodni sztandarowy produkt łomżyńskiego browaru jest dostępny w nowej zielonej butelce z wytłoczonym na szyjce logo. To jeleń skaczący przez liść chmielu. Nowa butelka ma podkreślić regionalny charakter i odzwierciedlać historię. W przyszłym roku, gdy Łomża będzie świętowała 600-lecie, Browar Łomża będzie miał okrągłe 50 lat.
Piwo jest najstarszym i najczęściej spożywanym napojem alkoholowym oraz trzecim pod względem popularności po wodzie i herbacie napojem na świecie. Historia wżenia piwa w Łomży ma co najmniej kilkaset lat. W 2012 roku podczas badań archeologicznych przy budynku II LO przed rozpoczęciem budowy sali gimnastycznej, odkopano pozostałości dawnych pomieszczeń browaru, który według źródeł pisanych funkcjonował w tym miejscu w XVIII wieku, ale – jak przekazywali archeolodzy - rodzaj użytych do jego budowy cegieł wskazuje, iż materiał budowlany mógł pochodzić jeszcze z XVI-XVII wieku.
Obecny browar w Łomży zbudowano w drugiej połowie lat 60-tych ubiegłego wieku. Oficjalnie przekazanie do eksploatacji nastąpiło 4 listopada 1968 roku. Wówczas na lokalny rynek jako pierwsze trafiło piwo jasne typu lager. I właśnie teraz to historyczne piwo znalazło się w nowej, smukłej butelce z wytłoczonym na szyjce logo. To produkt o najszerszym zasięgu dystrybucji spośród wyrobów łomżyńskiego browaru. Nowa butelka dla „Łomży” została stworzona przez Grupę Ardagh Polska, i ma podkreślają historyczną tożsamość, oraz wyróżniać produkt na rynku piwnym.
Van Pur jest właścicielem łomżyńskiego browaru i marki „Łomża” od końca 2010 roku, gdy połączył się z duńską firmą Royal Unibrew, która w 2007 roku odkupiła Browar Łomża od łomżyńskiego Pepees-u.