Przejdź do treści Przejdź do menu
piątek, 19 kwietnia 2024 napisz DONOS@

Kosztowne promowanie... logo?

Władze Łomży na promocję wydają coraz więcej. O ile w 2015 roku na ten cel Łomża wydała 433 tys. zł, w ubiegłym roku było to już ponad 655 tys. zł, to w tym roku środki te miałby przekroczyć 920 tysięcy złotych. Prezydent Łomży przesłał do Rady Miasta wniosek o zwiększenie o 330 tys. zł puli środków zapisanych na ten cel w budżecie. Dodatkowe pieniądze mają iść na wsparcie dwóch klubów sportowych. GUKS „Dwójka” miałby dostać 150 tys. zł na pokrycie kosztów udziału w rozgrywkach l Ligi Piłki Ręcznej Kobiet w sezonie 2017/2018, a ŁKS 1926 Łomża dodatkowe 180 tys. zł na „promowanie nowego logo miasta” do końca roku.

Zapowiedzi prezydenta Mariusza Chrzanowskiego dotyczące zamiaru dofinansowania obu klubów sportowych padały już wcześniej, ale dopiero teraz poznajemy szczegóły. Są one w skierowanym do Rady Miasta wniosku o zmiany w tegorocznym budżecie Łomży. Zmian jest bardzo dużo – prezydencki wniosek wraz z opisem proponowanych zmian ma ponad 40 stron maszynopisu. Wśród nich są także wymienione dwie zmiany „w dziale 750  rozdz.  75075 Promocja jednostek samorządu terytorialnego.” Sprowadzają się one do zwiększenie zapisanej już puli środków na ten cel z 590 tys. zł do 920 tys. zł. 

Na pierwszą ligę
Prezydent chce przeznaczyć 150 tys. zł, na pokrycie kosztów udziału Gimnazjalnego Uczniowskiego Klubu Sportowego „Dwójka” Łomża w rozgrywkach l Ligi Piłki Ręcznej Kobiet w sezonie 2017/2018. 
- Start w l Lidze należy traktować jako ogromne wyróżnienie dla klubu oraz dla Miasta, gdyż dotychczas żaden zespól gier drużynowych nie zaszedł tak wysoko – uzasadnia prezydent zaznaczając, że jest to jednak ogromne wyzwanie zarówno organizacyjne jak i finansowe. -  l Liga Piłki Ręcznej Kobiet swoim zasięgiem obejmuje terytorium całego kraju, zatem jest to związane z licznymi kosztownymi wyjazdami. Całkowity koszt związany z udziałem w l Lidze szacowany jest na 274 900 zł. 
We wniosku przedstawione są one szczegółowo: wpisowe i licencje - 17 000 zł, sędziowie 11 000 zł, transport i wyżywienie - 23 100 zł, obsługa techniczna - 11 000 zł, sprzęt sportowy - 15 000 zł, zgrupowania - 15 000 zł, transfery zawodniczek - 25 000 zł, zakwaterowanie - 10 000 zł, płace zawodniczek - 98 000 zł, płace trenerów - 18 000 zł, ubezpieczenie zawodniczek - 12 800 zł, odnowa biologiczna - 10 000 zł.

„Promowanie nowego logo”
Zupełnie inaczej przedstawia się prezydenckie uzasadnienie dla chęci przekazania dodatkowych 180 tys. zł dla ŁKS 1926 Łomża. 
- Łomżyński Klub Sportowy zobowiązuje się do promowania Miasta poprzez promowanie nowego logo miasta w następujący sposób: umieszczenie na koszulkach zawodników i sztabu szkoleniowego nowego logo Miasta, umieszczenie logo Miasta na plakatach, biletach i karnetach, informacja promująca Miasto umieszczona zostanie także na stronie internetowej klubu, portalach społecznościowych, banerach reklamowych, telebimte reklamowym (skrzyżowanie Al. Piłsudskiego z ul. Zawadzką) oraz na klubowym autokarze – wymienia prezydent Mariusz Chrzanowski.
W prezydenckim wniosku jest też argument, że grający na tym samym poziomie co ŁKS 1926 Łomża „Ruch” Wysokie Mazowieckie otrzymuje wsparcie miasta w wysokości 550 tys. zł. 
Prezydent podkreśla ponadto, iż mecze łomżyńskiej drużyny cieszą się coraz większa popularnością. Wskazuje, że rozegrany w Łodzi mecz z Widzewem w Łodzi, który obejrzało ok. 16 tys. widzów, a mecze w Łomży z ŁKS-em i Widzewem za pośrednictwem transmisji internetowej obejrzało ok. 14 tys. widzów 

ŁKS dostaje coraz więcej
Środki jakie władze miasta przeznaczają na działalność ŁKS 1926 Łomża z roku na rok są coraz większe. W tym roku klub otrzymał już 200 tys. zł na udział w rozgrywkach o mistrzostwo III Ligi piłki możnej oraz 10 tys. zł  jako dotację celową na „propagowanie zdrowego stylu życia poprzez piłkę nożną: w okresie od 2 czerwca do 31 lipca 2017 roku”.  
Kolejne 180 tys. zł z promocji oznaczałoby, że bezpośrednio z kasy miasta do klubu trafiłoby już 390 tys. zł. W 2016 roku było to 330 tys. zł. Łomżyński Klub Sportowy 1926 na „udział w rozgrywkach piłki nożnej” otrzymał wówczas z kasy miasta 170 tys. plus 10 tys. zł „na udział seniorów w rundzie wiosennej sezonu 2015/2016” oraz 150 tys. zł na promocję Miasta Łomży „poprzez wykorzystanie wizerunku i marki piłkarskiego klubu sportowego podczas meczów w letnich i jesiennych rozgrywkach”. 
W 2015 roku (w sumie 195 tys. zł) za „udział w rozgrywkach” ŁKS-u miasto zapłaciło 165 tys. zł. Poza tym klub dostał 20 tys. zł za promocję miasta, i dotację w wysokości 10 tys. zł na udział drużyny klubu w Centralnej Lidze Juniorów. 

Zobacz też: „Wyraźny konflikt interesów”


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę