Nowa koordynator w MPEC
Radna miejska Elżbieta Rabczyńska (63 lata), z Prawa i Sprawiedliwości, została nowym koordynatorem finansowo-administracyjnym Miejskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej w Łomży. Utworzenie tego stanowiska w miejskiej spółce prezydent Łomży Mariusz Chrzanowski (PiS) zatwierdził w ubiegły czwartek 30 marca. - Otrzymałam propozycję i z niej skorzystałam – mówił Elżbieta Rabczyńska, która do piątku była pracownikiem Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w Łomży
Zmiana struktury organizacyjnej MPEC Łomża jest konsekwencją wprowadzonej przez prezydenta od lutego zmiany zarządu spółki z dwuosobowego na jednoosobowy. Dotychczas w MPEC były wyodrębnione dwa piony podporządkowane dwóm członkom zarządu. Pionem techniczno-eksploatacyjnym zarządzał Radosław Żegalski, a pionem „finansowo-prawnym” Paweł Laskowski. Po tym jak prezydent zdecydował, że zarząd miejskiej spółki ma być jednoosobowy i prezesem został Radosław Żegalski, zaproponował zmiany z schemacie organizacyjny MPEC.
Podział kompetencji, tak jak dotychczas, został rozdzielony na dwa piony, przy czym pionem techniczno-eksploatacyjnym kieruje bezpośrednio prezes zarządu czyli Radosław Żegalski, któremu podlegają także obsługa prawna oraz inspektor BHP i P.Poż., a „nowym” pionem „finansowo-administracyjny” koordynator pionu. Schemat prezydent Mariusz Chrzanowski, pełniący obowiązki właściciela MPEC, zatwierdził podczas walnego zgromadzenia akcjonariuszy w czwartek 30. marca. Rada miejska Elżbieta Rabczyńska, jako koordynator „finansowo-administracyjny”, został w spółce zatrudniona od 1. kwietnia. Poniedziałek 3. kwietnia był pierwszym jej dniem w pracy.
- Otrzymałam wcześniej propozycję takiej pracy i z niej skorzystała – potwierdza nasze informacje Elżbieta Rabczyńska, zaznaczając, że z ARiMR, w której była zatrudniona do końca marca na stanowisku głównego specjalisty, rozstała się za porozumieniem stron.
Elżbieta Rabczyńska należy do Prawa i Sprawiedliwości. Radną miasta jest od 2010 roku. Jest też przewodniczącą Komisji Rewizyjnej.
Zmiany w MPEC
Powołanie nowego stanowiska „koordynatora” w MPEC to nie jedyna zmiana w strukturze organizacyjnej miejskiej spółki. Dotychczasowy dział inwestycji i remontów został rozbudowany poprzez utworzenie dwóch podległych mu sekcji: rozwoju i przygotowania inwestycji oraz realizacji inwestycji i remontów, ale zlikwidowane zostały stanowiska: specjalisty ds. energetycznych, specjalisty ds. taryfikacji oraz głównego inżyniera.
- Wprowadzone zmiany organizacyjne w spółce zostały podyktowane koniecznością przypisania nowych, dodatkowych obowiązków pracownikom technicznym, a te wynikają z realizacji przyszłych zadań inwestycyjnych, które będę dokonywane w przedsiębiorstwie. Bezpośrednia podległość działów pionu techniczno-eksploatacyjnego bezpośrednio prezesowi zarządu jest wynikiem wcześniejszych zmian, polegających na powołaniu w tych działach stanowiska zastępcy kierownika – czytamy w przesłanych nam odpowiedziach z MPEC.