Przejdź do treści Przejdź do menu
sobota, 27 kwietnia 2024 napisz DONOS@

Potrzebne miliony na drzewa i krzewy do Parku JP II

Główne zdjęcie
wizualizacja Parku JP II -Papieża Pielgrzyma

Prezydent Łomży Mariusz Chrzanowski ponownie złożył do Rady Miasta wniosek o zabezpieczanie w budżecie miasta 1 mln 440 tys. zł na kolejny etap rewitalizacji Parku Jana Pawła II - Papieża Pielgrzyma. W znajdującym się u zbiegu ulic Prusa i Zawadzkiej parku od trzech miesięcy trwają prace przy układaniu chodników, budowie oświetlenia i równaniu terenu, ale w ich ramach nie przewidziano nowych nasadzeń. Te mają pojawić się w kolejnym etapie rewitalizacji, który prezydent po raz kolejny proponuje wprowadzić do budżetu miasta. W sumie miałby on kosztować łącznie ok. 3 mln 650 tys. zł, przy czym prezydent planuje pozyskać na jego realizację unijną dotację do 85% kosztów przedsięwzięcia.

wizualizacja Parku JP II -Papieża Pielgrzyma
wizualizacja Parku JP II -Papieża Pielgrzyma
wizualizacja Parku JP II -Papieża Pielgrzyma
wizualizacja Parku JP II -Papieża Pielgrzyma
Projekt całego Parku JP II -Papieża Pielgrzyma
Projekt całego Parku JP II -Papieża Pielgrzyma

Park Jana Pawła II - Papieża Pielgrzyma przy ul. Zawadzkiej ma powierzchnię około 5,5 hektara i zgodnie z opracowanym kilka lat temu projektem ma być parkiem w stylu krajobrazowym. Głównym punktem będzie „Ogród Papieski”. To kręgi alejek w które wkomponowano 20 płyt granitowych z najważniejszymi myślami świętego Jana Pawła II. Te kręgi już powstały, ale uroku mają im nadać planowane do wykonania nasadzenie. Dziś jeszcze puste rabaty miałyby zostać wypełnione białymi różami, żółtymi liliowcami i niebieską szałwią, tworząc paletę barw bezpośrednio nawiązując do kolorów papieskich. I właśnie m.in. one miałby powstać w ramach kolejnego etapu rewitalizacji parku. Prezydent Łomży wprowadzenie go do budżetu miasta proponował w lutym, ale radni Łomży wówczas nie zgodzili się na jakiekolwiek zmiany w budżecie. Teraz prezydent wniosek ponawia. Chce, aby radni przeznaczyli w tym roku na to zadanie  1 milion 440 tysięcy złotych. Cały projekt warty znacznie więcej, przy czym reszta pieniędzy - 2 mln 208 tys. zł – miałby zostać wydatkowane w przyszłym roku. Prezydent we wniosku do Rady Miasta pisze, że wprowadzenie zmian do budżetu pozwoli na złożenie wniosku aplikacyjnego do dofinansowania. Jak zaznacza wynosi ono 85%.

Pieniądze na zielneń
Już kilka dni temu na stronie internetowej ratusza opublikowano informację o wizycie prezydenta Chrzanowskiego u prezesa Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Jak zaznaczono głównym tematem rozmowy było dofinansowanie na zieleń w ramach rewitalizacji Parku Jana Pawła II (II etap).
- Wspominałem o tym, że miasto Łomża chciało wystąpić w miesiącu lutym o dofinansowanie, niestety nie zostały zabezpieczone odpowiednie środki w budżecie na skutek odrzucenia zmian przez Radę Miasta. Wskazywałem istotę tego, że warto zainwestować w II etap rewitalizacji Parku Jana Pawła II, bo jest to etap, który ma na celu upiększyć ten park – przekazywali słowa prezydenta miejscy urzędnicy informując, że niebawem skończy się obecny etap prac, w ramach którego teren zostanie uporządkowany: pojawią się oświetlenie oraz betonowe uliczki. - Jeżeli jednak mówimy o parku, muszą pojawić się kwiaty, krzewy oraz większa ilość drzew. Prezes pozytywnie odniósł się do mojej propozycji, dostrzegając to, że miasta takie jak Łomża, powinny otrzymywać wsparcie ze środków zewnętrznych. W czerwcu będziemy ponawiać wniosek na otrzymanie dofinansowania na zieleń miejską – podkreślał prezydent.

zobacz: Park Jana Pawła II – Papieża Pielgrzyma zakręcony na maksa


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę