Przejdź do treści Przejdź do menu
sobota, 27 kwietnia 2024 napisz DONOS@

Łomża spadła w rankingu zamożności

Główne zdjęcie
Łomża, ul. Długa

Z 23 na 27 miejsce spadła Łomża w rankingu Zamożności Samorządów 2012 publikowanym przez „Wspólnotę” Pismo Samorządu Terytorialnego. Ranking ma już kilkunastoletnią tradycję i jak zaznaczają twórcy zmiany pozycji na przestrzeni lat „ukazują tempo rozwoju oraz świadczą o jakości decyzji inwestycyjnych i administracyjnych, podejmowanych przez włodarzy i rady gmin, miast, powiatów i województw”.

Zamożność Łomży „per capita” w ubiegłym roku 2012, czyli dochody w przeliczeniu na jednego mieszkańca, wyniosły 3269,41 zł. Z tym wynikiem Łomża spadła z 23 miejsca jakie miała za 2011 rok na 27 w rankingu obejmującym miasta na prawach powiatów. W przeciągu roku Łomża „zamieniła się” miejscami z Suwałkami, które w 2011 były na 27 pozycji, a teraz są na 23. Dochody na jednego mieszkańca wynoszą tam 3411,10 zł. 
Białystok, który został ujęty w rankingu miast wojewódzkich (na 11 pozycji) dochody per capita w ubiegłym roku miał w wysokości 3690,26 zł. 

Jak się okazuje nawet Białystok nie może się równać z powiatową Ostrołęką. Tu dochody na mieszkańca w ubiegłym roku przekroczyły 4 tys zł, a miasto znalazło się na 6 pozycji wśród wszystkich miast grodzkich Polski. Warto zaznaczyć, że Ostrołęka od 2007 roku stale pnie się w górę tego rankingu. Wówczas była na 17 miejscu. W ubiegłym roku dostała się do pierwszej dziesiątki – zajmując 7. pozycję, a teraz jest 6.  Przed nią są tylko Sopot, Płock, Konin, Krosno i Świnoujście.


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę