Łomża Google eMiasto (do 100 tys.)
Najbardziej „internetowym” miastem w województwie podlaskim pod względem aktywności małych i średnich przedsiębiorców w sieci została Łomża. Miasto jako 1 z 16 miast w Polsce liczących poniżej 100 tys. mieszkańców zyskała nagrodę Google eMiasta. Jej celem jest podkreślenie roli, jaką pełni dziś internet w prowadzeniu działalności biznesowej.
Zaledwie połowa małych i średnich firm w Polsce posiada stronę internetową. Jeszcze mniej przedsiębiorców sprzedaje swoje produkty i usługi przez internet lub prowadzi działania promocyjne w sieci. Również niewielu z nich postrzega internet jako narzędzie ekspansji zagranicznej. Dlatego w 2013 roku, poza kontynuacją projektu pod hasłem Internetowa Rewolucja bez Granic, Google zdecydował się na uhonorowanie tych miast, które mogą być wzorem dla innych w obszarze przedsiębiorczości online. Badanie Google eMiasta przeprowadzono w miastach poniżej 100 tys. mieszkańców we wszystkich województwach w Polsce, mierząc poziom aktywności w internecie lokalnych firm z sektora MŚP. Kryteria uwzględnione w badaniu to m.in. posiadanie własnej strony internetowej, również w wersji na urządzenia mobilne (np. smartfony, tablety), prowadzenie działań sprzedażowych za pośrednictwem sklepu internetowego, prowadzenie działań reklamowych w internecie, posiadanie własnego bloga czy obecność w serwisach społecznościowych. Na podstawie odpowiedzi uzyskanych od przedsiębiorców stworzono ranking eMiast. Te, które uzyskały najwyższą łączną punktację i, tym samym, znalazły się na pierwszym miejscu w rankingu, otrzymają nagrodę i tytuł eMiasta. W województwie podlaskim to Łomża. Nagrodę wręczono w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku.