Przejdź do treści Przejdź do menu
piątek, 26 kwietnia 2024 napisz DONOS@

Zbudujemy miasteczko ruchu drogowego...

Władze miasta chcą na Skate Parku przy ul. Księżnej Anny zbudować miasteczko z rondem, skrzyżowaniami i sygnalizacją świetlną dla dzieci i młodzieży. Na wartą 550 tys. zł inwestycję połowę obiecuje dać MSWiA, zaś resztę – czyli 275 tys. zł - samorząd musi wysupłać z własnej kiesy. Prezydent Łomży liczy na pomoc WORD-u i SM Perspektywa.

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji chce, aby do końca 2012 r. powstało miasteczko „dla zwiększenia bezpieczeństwa dzieci i młodzieży” w każdym z 16 województw. Na budowę miasteczka o powierzchni 2 500 mkw.  MSWiA daje 550 000 zł. Szkopuł w tym, że w u nas  „miasteczko” - oprócz Łomży - chcą mieć również Suwałki.
- Pod koniec lipca wojewoda podlaski wystąpił do marszałka z prośbą o deklarację uczestnictwa w projekcie – informuje rzecznik wojewody Joanna Gaweł. - Samorząd województwa jako jednostkę, której powierzyłby realizację, wskazał Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Suwałkach i powiadomił prezydenta Łomży o propozycji zlokalizowania inwestycji także na terenie tego miasta.
Ministerstwo potwierdziło możliwość budowy dwóch miasteczek w Podlaskiem, więc wojewoda poprosił prezydentów Suwałk i Łomży „o potwierdzenie chęci partycypacji przy założeniu, iż wysokość środków na realizację wyniesie po 275 tys. zł. Decyzja leży teraz po stronie samorządów”. 
- Władze Łomży potwierdziły zainteresowanie realizacją tego projektu na terenie naszego miasta – mówi Łukasz Czech z ratusza, dodając, że ma być ono utrzymane przez minimum pięć lat. - Miasteczko ruchu drogowego miałoby powstać we współpracy Urzędu Miejskiego z Wojewódzkim Ośrodkiem Ruchu Drogowego w Łomży i Spółdzielnią Mieszkaniową Perspektywa. Dofinansowanie jego budowy wyniosłoby 275 tys. zł. Oczekujemy na dotyczące realizacji informacje od wojewody podlaskiego. Pozwolą one prezydentowi Łomży na podejmowanie dalszych, konkretnych decyzji w tym temacie.
Miasteczko ruchu drogowego (MRD) ma wprowadzać dzieci i młodzież w podstawy bezpiecznego zachowania się w ruchu drogowym, zapewnić szkolenia i przeprowadzanie egzaminów na kartę rowerową i motorowerową.
MRD powinno mieć szerokie na 2 m jezdnie o długości 400 m ze skrzyżowaniem równorzędnym, z drogą podporządkowaną, z ruchem okrężnym i przynajmniej z czterema masztami sygnalizatorów świetlnych. Ponadto: przejazd kolejowy, drogę gruntową, jeden próg zwalniający, ścieżki rowerowe, chodniki dla pieszych (ułożone  przy jednej trzeciej długości jezdni, nie wzdłuż całości, aby ćwiczyć poruszanie się po nieoznaczonym poboczu oraz ruch rowerami i motorowerami przy idących poboczem pieszych). Całości dopełni minimum 20 znaków  drogowych i oznakowanie poziome o wielkości i szerokości połowy standardowej linii.

Mirosław R. Derewońko


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę