Przejdź do treści Przejdź do menu
piątek, 26 kwietnia 2024 napisz DONOS@

Pierwsza „stalowa ścianka szczelna” łomżyńskich bulwarów

Stalowa ścianka szczelna – tak fachowo nazywa się to coś, co dziś zaczęto budować nad brzegiem Narwi w Łomży. Zahaczające o siebie stalowe, wbite w ziemię kilkumetrowej długości elementy stworzą coś w rodzaju fundamentu, na którym zostanie zbudowana przystań. - Samo ich wbijanie potrwa do końca października, może do połowy listopada – mówi Paweł Surowiecki, prezes firmy WodBud, podwykonawcy na budowie bulwarów nadnarwiańskich.

Choć ruch na placu budowy bulwarów w Łomży zaczął się 1 sierpnia, dotychczas wykonywane były właściwie tylko prace porządkowe i przygotowawcze, a teraz zaczęła się właściwa budowa.
- Nie jest to łatwa praca. Grunt jest tutaj gliniasty, trudno się wbija te elementy i pewnie część trzeba będzie wymienić – ocenia już na samym początku inż. Paweł Surowiecki. - Praca w takich warunkach wymaga większej niż normalnie wiedzy doświadczenia i oczywiście więcej pieniędzy – dodaje.
Od początku budowniczym bulwarów pracę utrudnia też sama Narew. Rzeka jest na wyjątkowo wysokim jak na tę porę roku poziomie. Z tego względu nie można np. zacząć umacniania jej południowego brzegu na odcinku od planowanej przystani z portem w kierunku Hospicjum.
- Woda jest o jakieś 100cm za wysoka, ale opada. Dziś ubyło jakieś 7 cm. Jeśli nie będzie większych opadów, to wygląda na to, że za dwa tygodnie będzie można także te prace zacząć – dodaje.
Na razie jednak trudno mówić o jakichkolwiek opóźnieniach.
- Przy tego typu budowach jest wiele niewiadomych. Dlatego np. tę budowę stalowej ścianki szczelnej zaczęliśmy już teraz, choć zgodnie z harmonogramem powinniśmy rozpocząć wbijanie dopiero 1 września – mówi inż. Surowiecki.

Przypomnijmy docelowo bulwary w Łomży mają się rozpościerać pomiędzy dwoma mostami, ale ze względu na ograniczone możliwości finansowe prace zostały podzielone na etapy. Pierwszy obejmuje budowy ścieżki pieszej i rowerowej wzdłuż Narwi o długość ok 500 metrów, portu rzecznego w okolicach ulicy Żydowskiej, mariny oraz obiektów dodatkowej infrastruktury takich jak ulice dojazdowe i parkingi, hangar z warsztatem szkutniczym czy toaletami. Za ich wykonanie zwycięzca miejskiego przetargu, warszawska firma Warbud ma dostać niemal 14 mln zł. Większość środków będzie pochodziła z funduszy unijnych. Zgodnie z umową prace mają zostać zakończone  w listopadzie przyszłego roku.


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę