Bilety elektroniczne w łomżyńskich „czerwoniakach”
Mniej więcej w połowie roku pasażerowie komunikacji miejskiej w Łomży będą mogli korzystać z Łomżyńskiej Karty Miejskiej czyli z biletu elektronicznego. To swoista portmonetka dzięki której nie trzeba będzie kupować papierowych biletów, a na spersonalizowanej, czyli przypisanej do konkretnej osoby karcie, zapisane będą pieniądze, które będzie można wydać na przejazdy autobusami komunikacji miejskiej. Na karcie tej będą zapisane także ewentualne ulgi przysługujące pasażerom, a po wykorzystaniu puli środków kartę będzie można doładować.
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji kilka dni temu ogłosiło przetarg na dostarczenie zainstalowanie i wdrożenie systemu biletu elektronicznego. Podstawowy zakres prac obejmuje poza dostawą zainstalowaniem i uruchomieniem oprogramowania zarządzającego systemem biletu elektronicznego, także dostarczenie i uruchomienie jednego stanowiska personalizacji kart, dwóch stanowisk sprzedaży i doładowania kart, oraz 15 tysięcy kart bezstykowych. To właśnie za ich pomocą pasażerowie MPK mają płacić za przejazdy.
Bilet elektroniczny w łomżyńskich „czerwoniakach” wdrożony będzie w ramach realizacji dużego projektu realizowanego z dofinansowaniem unijnym. Jego podstawowym elementem jest zakup 22 nowych autobusów komunikacji miejskiej. Przetarg na te część zadania wygrała Scania, a jej autobusy mają w Łomży pojawić się już w kwietniu.
Bilet elektroniczny będzie trochę później. Zgodnie z ogłoszonym przetargiem jego zwycięzca będzie miał cztery miesiące, od daty podpisania umowy, na dostawę i wdrożenia całego systemu.