Bo było ślisko...?
Jedna osoba została ranna w wypadku jaki w niedzielny poranek wydarzył się na krajowej 61. W okolicach wsi Gałkówka za Miastkowem 78-letni kierowca osobowego suzuki najpierw najechał na tył innego samochodu osobowego po czym zjechał na przeciwległy pas ruchu gdzie zderzył się z tirem.
Do wypadku doszło ok. 7.25. Jadący w kierunku Ostrołęki kierowca suzuki najachał na tył vw jetty skręcającego w lewo. Ciężko ranny 78-latek z m.in. wieloodłamowym złamaniem kości udowej i połamanymi żebrami został przewieziony do szpitala. Pozostałym uczestnikom wypadku nic się nie stało.
Tymczasem policjanci przypominają, że kierowanie pojazdem w okresie zimowym wymaga właściwej techniki jazdy, skoncentrowania oraz zachowania szczególnej ostrożności. Bardzo ważna jest jazda z prędkością bezpieczną dostosowaną do aktualnie istniejących warunków i sytuacji na drodze. Przyczyną wielu zdarzeń, do których dochodzi w tym okresie jest również najechanie na inny pojazd. Najczęściej dochodzi do tego podczas hamowania w rejonie skrzyżowań. Aby uniknąć tego typu kolizji należy zachowywać bezpieczną odległość od poprzedzającego nas auta, czyli taką, która pozwoli na swobodne zatrzymanie.
Zachęcają także do zmiany ogumienia z letnich na zimowe, które mają niewątpliwie lepsze, bardziej dostosowane do tej pory roku parametry techniczne.
- Chociaż nie ma obowiązku jazdy w okresie jesienno – zimowym na oponach zimowych, to warto je zmienić, inwestując w ten sposób w bezpieczeństwo swoje i swoich najbliższych – mówi podkom. Kamil Tomaszczuk z zespołu prasowego KWP w Białymstoku.
Policjant przypomina także, iż podczas opadów, oprócz świateł mijania, należy używać również świateł przeciwmgłowych przednich; jeżeli zaś zmniejszona przejrzystość powietrza ogranicza widoczność na odległość mniejszą niż 50 metrów – należy również włączyć tylne światła przeciwmgłowe. Istotne jest także w czystości szyb, lusterek oraz kloszy świateł naszego pojazdu, a także o oczyszczenie całego auta ze śniegu i lodu. Pamiętać trzeba o uzupełnieniu zbiorniczka płynu do spryskiwaczy, najlepiej takim płynem, który nie zamarza.