Przejdź do treści Przejdź do menu
piątek, 29 marca 2024 napisz DONOS@

GDDKiA „skłania się” ku zachodniej obwodnicy Łomży

- Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad skłania się bardziej ku wariantowi pierwszemu przebiegu Via Baltica z zachodnią obwodnicą Łomży – mówi Rafał Malinowski, rzecznik prasowy białostockiego oddziału GDDKiA. - Czekamy jeszcze na raport środowiskowy, który ma być w połowie grudnia – dodaje Malinowski informując, że dzisiejsze posiedzenie Zespołu Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych w sprawie dokumentacji dotyczącej przebiegu Via Baltica na odcinku od Ostrowi Mazowieckiej po Szczuczyn nie zakończyło się wskazaniem konkretnego wariantu przebiegu trasy.

Przypomnijmy dokumentację niezbędną do wytyczenia nowej drogi ekspresowej S-61 (Via Baltica)  na zlecenie białostockiej GDDKiA przygotowuje firma Tebodin. Jej eksperci przygotowali cztery alternatywne przebiegi trasy na odcinku od Ostrowi Mazowieckiej po Szczuczyn, przy czym sami  jako najkorzystniejszy wskazują wariant czwarty z obwodnicą Łomży po stronie wschodniej. W piątek w siedzibie białostockiego oddziału  Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad odbyło się posiedzenie Zespołu Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych w sprawie przygotowanej przez Tebodin dokumentacji. Rafał Malinowski z GDDKiA podkreśla, że posiedzenie nie zakończyło się wskazaniem konkretnego wariantu trasy.
- Tebodin wskazuje, że najkorzystniejszym byłby wariant czwarty, a my raczej skłaniamy się ku wariantowi pierwszemu z zachodnia obwodnica Łomży – mówi Malinowski dodając, że różnica pomiędzy wariantem pierwszym i czwartym dotyczy tylko tego po której stronie Łomży ma być zbudowana obwodnica.          
- Tebodni wybiera obwodnicę Łomży po stronie wschodniej, bo jest ona łatwiejsza do zbudowania i tańsza – mówi krótko Jacek Nowakowski, wójt gminy Łomża, który także uczestniczył w posiedzeniu ZOPI.
Ten wariant oznacza jednak konieczność wyburzeń 20 budynków mieszkalnych w tym także kilku w Starej Łomży, podczas gdy w wariancie zachodnim – na całej trasie - do wyburzenia byłoby 12 takich budynków.  Poza tym obwodnica musiałaby przeciąć znajdujący się po wschodniej stronie  Łomżyński Park Krajobrazowy Doliny Narwi.
- Poczekamy na raport środowiskowy. Ma on być gotowy w połowie grudnia i wówczas dokonamy tego wskazania – mówi Malinowski.
- Po tym co było mówione podczas tego spotkania to wydaje się, że wariant zachodni obwodnicy Łomży jest bardziej korzystny dla środowiska – relacjonuje wójt Nowakowski.

zobacz: Obwodnica Łomży połączy czy podzieli? (mapy)


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę