Z turystyką na czele
- Nasze działania staramy się podejmować tak, aby tworząc nowoczesną infrastrukturę turystyczną nie zapominać o jej promocji, ale także bazować na tym, co już mamy w swoich zasobach – mówi Marcin Sroczyński w wywiadzie dla Polskiej Agencji Prasowej. PAP rozmawiała z zastępcą prezydenta Łomży ds. inwestycyjnych o tym, jak to się stało, że miasto znalazło się na czele samorządów inwestujących w turystykę w ubiegłym roku. PAP pyta m.in. dlaczego miasto stawia na turystykę?, jakie wymierne sukcesy w związku z turystyką ma miasto? i które z inwestycji turystycznych są najważniejsze?
M. Sroczyński: Dlaczego? Zależy nam na tym, żeby miasto było atrakcyjne dla turystów, staramy się inwestować w infrastrukturę sportowo-turystyczną i promować Łomżę jako miasto zadbane, pełne zieleni, z ciekawymi miejscami do zwiedzania, a także miłym oku otoczeniem - czyli jako produkt turystyczny. Poza tym sporo inwestujemy w sport, a te wydatki są powiązane.
PAP: Jakie wymierne sukcesy w związku z turystyką ma miasto?
M. S.: - Nasz dział promocji opracował i wydał przewodnik turystyczny, który zdobył w tym roku nagrodę w prestiżowym konkursie (Nagroda Magellana) na najlepszy przewodnik kieszonkowy w Polsce.(...)
Takim działaniem, które już dziś owocuje, na pewno są znaki drogowe wskazujące na ciekawe miejsca w mieście, a stojące na rogatkach. (…)
PAP: Które z inwestycji turystycznych są najważniejsze?
M. S.: - Oprócz Bulwarów Nadnarwiańskich trudno mówić o działaniach sensu stricto turystycznych. Na pewno najważniejsza inwestycja to budowa bulwarów. W ich ramach powstaje również lekkoatletyczno- piłkarski stadion miejski, usytuowany w ciągu nadrzecznym.
Cały wywiad z Marcinem B. Sroczyńskim można znaleźć na stronie internetowej www.samorzad.pap.pl
***
Przypomnijmy z podawanych w ubiegłym tygodniu przez Ministerstwo Sportu i Turystyki danych wynika, że w 2009 r. Łomża na „Turystykę” wydała powyżej 23 mln zł. Na drugim miejscu znalazła się gmina Kórnik w województwie wielkopolskim, gdzie było to powyżej 20 mln zł, a dopiero za nią jest Sopot z wydatkami rzędu 10 mln zł, a dalej Iława, Gdańsk, Warszawa, Malbork i Siemiatycze.
Relizowane w 2009 roku inwestycje turystyczne w Łomży, które złożyły się na te ponad 23 mln zł, to przede wszystkim modernizacja stadionu miejskiego przy ul. Zjazd i budowa pływalni przy ul. ks. kardynała Stefana Wyszyńskiego.