Przejdź do treści Przejdź do menu
piątek, 26 kwietnia 2024 napisz DONOS@

Ostatni dzień...

O północy mija termin rozliczeń podatku dochodowego od osób fizycznych za 2009 rok. Dziś też jest ostatni dzień w którym rolnicy, producenci mleka, mogą składać wnioski o przyznanie im specjalnych dopłat w związku z kryzysem...

Zeznania podatkowe (PIT-y) powinny trafić do urzędów do północy. Zeznanie można złożyć bezpośrednio w urzędzie skarbowym  można też wypełnić i wysłać je przez internet lub nadać na poczcie, listem poleconym.
Osoby, które nie zdążą stracą prawo przywilejów podatkowych, mogą spodziewać się także kar finansowych – wysokość mandatu zależy od czasu zwłoki i dochodów podatnika, będą też naliczone odsetki za każdy dzień zwłoki. 

Rolnicy, producenci mleka, są pod tym względem w lepszej sytuacji. Im kary nie grożą, a jak wniosku nie złożą nie dostaną dopłaty. Do podziału jest ok. 20 mln euro, które Polska dostała specjalnie na ten cel z Unii Europejskiej. Wnioski składa się w  terenowych oddziałach Agencji Rynku Rolnego lub można je wysłać pocztą.
Unijna pomoc przysługuje producentom mleka, którzy 31 marca 2009 roku mieli limit produkcji mleka (tzw. kwotę mleczną) w wysokości co najmniej 20 tys. kg, ale nie wyższą niż 200 tys. kg. Dopłata udzielane będzie do każdego kilograma sprzedanego mleka, ale nie więcej niż do wysokości kwot indywidualnych. Potencjalnie uprawnionych jest do dopłat 93 tys. rolników. Gdyby wnioski wpłynęły od wszystkich producentów, to dopłata do 1 kg mleka wyniesie wtedy 1,5 gr. Pieniądze mają trafić na konta rolników do końca czerwca.


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę