Przejdź do treści Przejdź do menu
sobota, 27 kwietnia 2024 napisz DONOS@

Łomża na czerwonym dywanie...

Główne zdjęcie
Tereny inwestycyjne Łomży zaprezentowane w Cannes

W marcu w nadmorskim miasteczku Cannes, we Francji, odbywają się największe światowe targi rynku nieruchomości - MIPIM - The World's Property Market. W tym roku, po raz pierwszy w historii, uczestniczyła w nich także Łomża. Oferta miasta obejmowała 110 ha gruntów w 9 miejscach. Największa „działka” ma powierzchnię 90 ha. Najmniejsza to raptem nieco ponad 0,3 ha. Ratusz podkreśla, że efekty takich wyjazdów spodziewane są w długim przedziale czasowym, ale już „jest duża ilość zapytań mailowych i deklaracji współpracy od firm holenderskich, hiszpańskich, irlandzkich, amerykańskich, rosyjskich i francuskich.”

Tegoroczne targi nieruchomości w Cannes skupiły około 18 tysięcy uczestników, przy czym zarejestrowało się aż 3500 inwestorów. Na powierzchni ponad 20 tys. m.kw. zgromadzono oferty z 80 krajów. Swoje stoiska miały takie miasta jak Londyn, Madryt czy Tokio... , ale wśród światowych metropolii miejsce znalazła także Łomża.   
- Na wspólnym stoisku prezentowane były oferty przygotowane przez Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego oraz Urzędy Miast: Białegostoku, Suwałk i Łomży – informuje Łukasz Czech z biura prasowego ratusza. - Łomża prezentowała 9 terenów inwestycyjnych przy następujących ulicach: Ciepła, Grobla Jednaczewska, Nowogrodzka 39, Nowogrodzka 160, Nowogrodzka 268, Rybaki 9, Sikorskiego 340, Szosa do Mężenina 18, Żabia – wylicza Czech. 
Największa z tych działek miała powierzchnię 90 hektarów. To teren przy ulicy Grobla Jednaczewska – wokół ogródków działkowych i wzdłuż Łomżyczki aż w pobliże ulicy Nowogrodzkiej. Miasto proponuje wykorzystać ją pod działalność turystyczno-sportową np. lokalizując tu hotel, pole golfowe, czy stadninę koni... Cena za nieruchomość, nawet jak na Łomżę niewielka – bo tylko 3 zł za metr kwadratowy. Inne oferowane w Cannes działki były już dużo mniejsze i droższe. Na sprzedaż miasto wystawiło np. teren – blisko 7 ha ziemi – znajdującej przy ulicy Sikorskiego (na prawo od mostu mjr. Hubala), gdzie według wcześniejszych koncepcji miano wybudować gród. Cena za tę działkę to już 80 zł/m.kw. „Najdroższe” były te działki najmniejsze. 0,3 ha przy Nowogrodzkiej wyceniono na 150 zł/m.kw.       
- Na swoim stoisku Łomża miała przygotowane foldery z ofertą inwestycyjną, turystyczną i gospodarczą wydane w językach obcych, ulotki i gadżety z logo miasta i adresem strony internetowej oraz płyty CD i pendrivy ze szczegółową ofertą inwestycyjną dla osób zainteresowanych – podkreśla Łukasz Czech.
Choć od wizyty w Cannes minęły raptem dwa miesiące to jak twierdzi ratusz są już pierwsze efekty tego wyjazdu.
- Jest duża ilość zapytań mailowych i deklaracji współpracy od firm holenderskich, hiszpańskich, irlandzkich, amerykańskich, rosyjskich i francuskich – podaje Łukasz Czech, choć jak przyznaje - Obecnie jest jeszcze za wcześnie, aby móc mówić o bardziej wymiernych efektach wyjazdu na wspomniane targi.

O prezentacji Łomży w Cannes niewielu by wiedziało gdyby nie radny Maciej Borysewicz, który podczas sesji zapytał o to prezydenta miasta. Radny o ekspedycji wiedział, bo pracuje w Urzędzie Marszałkowskim w Białymstoku, a to ten urząd ją organizował. O wyjeździe i zaprezentowanej w Cannes ofercie miejskich nieruchomości na sprzedaż nie wiedzieli natomiast łomżyńscy przedsiębiorcy. Maciej Zajkowski prezes Łomżyńskiej Izby Przemysłowo-Handlowej otwierał ze zdziwienia oczy gdy zapytano go o wizytę w Cannes. Jak zapewniał, nic o tym nie wiedział.           

Prezydent Jerzy Brzeziński odpowiadając podczas sesji na pytania radnego Macieja Borysewicza o to kto reprezentował miasto na tych targach, jaki był udział finansowy miasta w tym przedsięwzięciu, i czy znane są efekty z tego wyjazdu mówił: „W ramach promocji, przygotowano komplet materiałów w języku angielskim, niemieckim i francuskim na targi inwestycyjne w Cannes. Miasto Łomża reprezentowane było przez pana Sławomira Jabłonowskiego. Targi trwały kilka dni, a koszt ogólny wraz z materiałami wyniósł ok. 30 tys. zł.” (…) Wypowiedź tę uzupełniał Marcin Sroczyński - zastępca prezydenta. Wyjaśnił, że był to koszt ok. 14 tys. zł., 10 tys. zł udział własny, 2 tys. zł – podróż i 2 tys. zł materiały promocyjne.” (…) Prezydent Brzeziński „kontynuując dodał, że na targi zostały wyprodukowane bardzo ładne materiały, które przyniosły efekty. Złożona została duża oferta, która jest w chwili obecnej analizowana. (...)” To także uzupełnił Sroczyński „(...) Oprócz firmy amerykańskiej zgłosiły się inne firmy. Ponadto były prowadzone rozmowy na miejscu. Bardzo dużo było deweloperów z Polski, którzy wzięli bardzo dużo ofert. W chwili obecnej jest odzew. Zgłosiła się firma, która jest zainteresowana budową biogazowni w Łomży. Ma nadzieję, że oferta wpłynie i będziemy mogli przedstawić ją Radzie Miejskiej.”

Ciekawostką może być fakt, że w zaprezentowanej w Cannes ofercie nie ma około czterohektarowej działki „za Gaspolem” przy Alei Piłsudskiego. To jedyna działka na którą miasto ogłosiło przetarg...
- Informacje o tym terenie były wysyłane do kilku dużych firm produkcyjnych w Polsce. Cieszy się on także dużym zainteresowaniem lokalnych przedsiębiorców. Ponadto ogłoszony przetarg publiczny jest przetargiem otwartym i każdy może w nim uczestniczyć – odpowiada Łukasz Czech.


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę