Wnioski na „Rozwój infrastruktury z zakresu edukacji” ocenione...
Zakończona została ocena merytoryczna wniosków o dofinansowanie projektów ze środków dotacji rozwojowej złożonych na konkurs „Rozwój infrastruktury z zakresu edukacji” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013 Spośród 76 wniosków, które wpłynęły w ramach konkursu, pozytywną ocenę merytoryczną przeszło 51 wniosków na ogólną wartość ponad 184 mln zł, w tym wartość dofinansowania wynoszącą niemal 128 mln zł. Niestety do podziału na dofinansowanie tych działań jest aż pięć razy mniej, a to znaczy że na unijne wsparcie może liczyć co najwyżej kilkanaście najlepiej ocenionych. W tej grupie są projekty m.in. gminy Turośl, powiatu wysokomazowieckiego, gminy Grajewo i być może także Kolna, którego projekt jest jest na granicy tych które mogą załapać się na dofinansowanie.
Turośl chce pozyskać z dotacji w ramach działania 6.1 RPOWP ponad 280 tys zł na adaptację poddasza na cele dydaktyczno-wychowawcze miejscowego gimnazjum. Projekt gminy znalazła się 3 miejscu listy rankingowej. Powiat wysokomazowiecki z pomocą unijną sięgającą 2,88 mln zł chce zbudować halę sportową przy Zespole Szkół Ogólnokształcących i Policealnych w Wysokiem Mazowieckiem (7 miejsce na liście). Gmina Grajewo ma szansę na otrzymanie wsparcia niemal 1,4 mln zł na budowę sali sportowej przy Szkole Podstawowej w Białaszewie (9 miejsce), a miasto Kolno nieco ponad 1 mln zł na remont Szkoły Podstawowej nr 2 wraz z budową przyszkolnej infrastruktury sportowej. Projekt Kolna znalazł się na 14 miejscu listy i mniej więcej w tym miejscu kończyłaby się pula 25 mln zł jakie zarząd województwa podlaskiego ma do rozdysponowania w tym konkursie.
Warto dodać, że wśród ocenianych wniosków był także jeden złożony przez samorząd Łomży. Na modernizację i rozbudowę pływalni przy Szkole Podstawowej nr 10 w Łomży samorząd miasta chciał pozyskać 7 mln 740 tys zł. Niestety po ocenie merytorycznej projekt znajduje się na 45 miejscu i raczej nie ma szans na uzyskanie dofinansowania.