Przejdź do treści Przejdź do menu
piątek, 26 kwietnia 2024 napisz DONOS@

Europejskie wsparcie na inwestycje turystyczne... i na promocję nowojorskich homoseksualistów?

Główne zdjęcie
Informacja o podobieństwie znaków dotarła do mediów za pośrednictwem jednego z miejskich portali społecznościowych www.wbialymstoku.pl. Jeden z forumowiczów zestawił w swoim poście nowe logo Białegostoku oraz organizacji skupiającej m.in. homoseksualistów i bisekusalistów z Nowego Jorku The Lesbian, Gay, Bisexual and Transgender Community Center. Oba logotypy przedstawiają słoneczka w żółto-czerwonych kolorach. (fot. www.wbialymstoku.pl)

Zarząd Województwa Podlaskiego pod przewodnictwem marszałka Jarosława Dworzańskiego przyjął we wtorek 23 grudnia najlepsze projekty inwestycji turystycznych oraz promocji turystyki. Łącznie na 12 projektów podzielono ponad 37 mln zł. 1/3 tej kwoty trafi do Białegostoku. Łomża i okoliczne gminy pieniędzy nie dostały, bo do tego konkursu ani miasto, ani żaden inny z „naszych” samorządów wniosków nie złożyły...


Jak informuje Jan Kwasowski, rzecznik prasowy marszałka Dworzańskiego, wybrane projekty zyskały najwyższe oceny komisji oceniającej spośród wszystkich zgłoszonych. Mają one podnieść atrakcyjność turystyczną naszego regionu.
Wśród wybranych do realizacji za pieniądze europejskie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-1013 jest projekt o nazwie „Rewaloryzacja Barokowego Ogrodu Branickich w Białymstoku - Etap I”, na którego realizację stolica województwa zyska 9,7 mln zł. Znacznie większe kontrowersje może wzbudzać natomiast przekazania europejskiej dotacji na projekt o nazwie „Promocja Podlasia poprzez budowę marki miasta Białegostoku - Etap I”. To projekt warty blisko 3,5 mln zł, ale miasto Białystok z własnej kiesy na jego realizację ma wydać tylko 15% kosztów, resztę ma otrzymać z RPOWP. Przyznana przez zarząd kwota dofinansowania – jest najwyższa wśród projektów promocyjnych i wynosi ponad 2,7 mln zł. Tymczasem jak się okazuje nowe logo Białegostoku („Wschodzący Białystok”), które  miałoby być używane w opłacanych z funduszy europejskich działaniach promocyjnych stolicy województwa podlaskiego, jest niemal identyczne jak logo nowojorskiego stowarzyszenia zrzeszającego lesbijki, gejów, biseksualistów i transseksualistów.

Oto lista beneficjentów Działanie 3.1 Rozwój atrakcyjności turystycznej regionu
 
projekty promocyjne
  1. Gmina Narewka Powiat Hajnowski Promocja  turystyki na terenie południowego Podlasia - Zielonej Krainy Dobrych Wiatrów - kwota dofinansowania z RPO - 854 462,92zł     
  2. Województwo Podlaskie Kampania Promocyjna Województwa Podlaskiego na lata 2008-2010  1 064 784,92zł  
  3. Miasto Białystok Promocja Podlasia poprzez budowę marki miasta Białegostoku - Etap I  2 723 756,16zł
projekty infrastrukturalne
  1. Rozbudowa Międzyszkolnego Ośrodka Sportowego w Augustowie jako Centrum Sportów Wodnych i Turystyki „Augustów”- Etap II - - kwota dofinansowania z RPO -  2 066 798,94zł 
  2. Budowa Ośrodka Turystyczno-Rekreacyjnego i Kulturalnego na Starym Dworze nad Zbiornikiem Wodnym Siemianówka -  2 034 416,64zł     
  3. Budowa bulwaru z infrastrukturą turystyczno-rekreacyjną nad rzeką Supraśl - zagospodarowanie skarpy nadrzecznej w rejonie ul. Konarskiego -  1 505 307,38zł     
  4. Budowa miejskiej pływalni krytej w Hajnówce -  8 174 085,05zł     
  5. Przebudowa hali sportowej OSiR w Suwałkach wraz z zapleczem i zagospodarowaniem terenu -  4 012 296,60zł     
  6. „Rewaloryzacja Barokowego Ogrodu Branickich w Białymstoku - Etap I -  9 752 579,70zł
  7. Rozbudowa Ośrodka Kultury z adaptacją na Ośrodek Integracji Europejskiej i Promocji Podlasia w Goniądzu -  2 389 822,34zł     
  8. Budowa kompleksu boisk sportowo-rekreacyjnych przy Ośrodku Sportu i Rekreacji w Sokółce -  2 250 063,27zł     
  9. Poprawa infrastruktury rekreacyjno-turystycznej w mieście Sejny poprzez budowę Centrum Informacji Turystycznej i wypożyczalni rowerów na Placu Dominikańskim w Sejnach oraz plaży miejskiej nad jeziorem w Sejnach -  566 077,75zł     

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę