Będziemy mieć trzeci „ratusz”
Urząd Miejski w Łomży opublikował przetarg na opracowanie dokumentacji technicznej nowego biurowca dla ratuszowych urzędników. Ma on znaleźć się za dwoma budynkami ratusza stojącymi przy Starym Rynku i być z nimi połączony. Jak zapisano w wytycznych dla projektantów nowy biurowiec ma być na tyle duży aby zlokalizować w nim salę konferencyjną, pomieszczenia dla około 100 urzędników w tym 14 kierowników i mieć parking minimum dwupoziomowy.
W nowym biurowcu swoją siedzibę zgodnie z planem miałoby znaleźć siedem wydziałów Urzędu Miejskiego: Spraw Obywatelskich, Komunikacji, Oświaty, Kultury i Sportu z Oddziałem Budżetu Oświaty, PZON, Straż Miejska, Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartografii wraz z Ewidencją Gruntów i Budynków, Biuro Świadczeń Rodzinnych i Alimentacyjnych, a także dwóch stanowiska ds. zdrowia oraz Strefa Ograniczonego Postoju, w których łącznie pracowało będzie ok. 100 osób, w tym 14 na stanowiskach kierowniczych.
Projektanci w biurowcu powinni także zaprojektować pomieszczenia o wielkości pozwalającej na zlokalizowanie w nim sali konferencyjnej, (ew. koncepcyjnie sali restauracyjnej) a także parking minimum dwupoziomowy dla samochodów osobowych i co najmniej 2-3 garaże na potrzeby Urzędu Miejskiego w Łomży.
Zgodnie z wieloletnim planem inwestycyjnym Łomży nowy budynek ratusza miałby zostać zbudowany do 2011 roku. Koszt tej inwestycji wstępnie oszacowano na ponad 13 mln zł.