Przejdź do treści Przejdź do menu
piątek, 26 kwietnia 2024 napisz DONOS@

Więcej monopolowych...

Zwiększenia liczby punktów sprzedaży alkoholu chce prezydent Łomży. Do Rady Miasta trafił projekt uchwały zwiększający zarówno liczbę sklepów jak i barów i restauracji, w których sprzedawany byłby alkohol mocniejszy niż piwo. Zamiast obecnych 65-ciu po zamianie odpowiedniej uchwały liczba punktów z alkoholem w Łomży zwiększyłaby się do 77. Jak argumentuje we wniosku prezydent Jerzy Brzeziński zwiększenie limitu jest „w pełni uzasadnione” bo istniejący stan ogranicza zasadę równości i swobodę działalności gospodarczej przedsiębiorców na terenie miasta. Od 2003 roku brakuje "limitów", a przedsiębiorcy bezskutecznie ubiegają się w ratuszu o wydanie takiego pozwolenia.

Jak przekonuje radnych prezydent Brzeziński „nie istnieje prosty związek między zwiększeniem liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych, a wzrostem negatywnych zjawisk związanych ze spożywaniem alkoholu. W przeciwnym wypadku niemal każde zwiększenie liczby punktów stanowiłoby naruszenie ustawy” – dodaje. - „Ograniczenie dostępności jest tylko jednym z instrumentów realizacji zasadniczego celu ustawy jakim jest wychowanie w trzeźwości i ograniczanie spożycia alkoholu w sposób zmierzający do przeciwdziałania alkoholizmowi – uzasadnia podkreślając, iż  przedstawione przez niego propozycje zwiększenia liczby punktów sprzedaży alkoholi zostały pozytywnie zaopiniowane przez Miejską Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
Dodajmy, że zgodnie z danymi ratusza w ubiegłym roku w mieście sprzedano alkoholi na łączną kwotę w wysokości 38 mln 774 tys zł. Przyjmując hipotetycznie, że alkohole kupowali tylko mieszkańcy Łomży i to począwszy od niemowlęcia aż do staruszków, każdy nich wydał na ten cel średnio po około 625 zł.

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę