14.04.2021 Segregujemy odpady
Witajcie!!! Mamy środę.
1. „Segregujemy odpady” – zabawy matematyczne.
Cele: Rozwijanie proekologicznych zachowań. Doskonalenie myślenia przyczynowo-skutkowego (jeśli nie segregujemy odpadów, to zanieczyszczamy Ziemię). Utrwalenie wiadomości na temat segregacji odpadów. Ćwiczenie klasyfikacji związane z umiejętnością rozpoznawania rodzaju materiałów (surowców), z jakich zostały wyprodukowane odpady.
2. „Rady na odpady” - bajka edukacyjna.
https://www.youtube.com/watch?v=0WS8vo0iD2k
3. „Segregujemy odpady” - ćwiczenia w segregowaniu.
Na dywanie RODZIC rozsypuje odpadki z różnego materiału (plastikowe, szklane, papierowe). Dzieci mają za zadanie posegregować śmieci do odpowiednich worków w odpowiednich kolorach:
- tworzywa sztuczne - do żółtego,
- szkło - do zielonego,
- a makulaturę - do niebieskiego pojemnika.
RODZIC zachęca dzieci do segregowania odpadów WSPÓLNIE razem w domu.
„Zrób tyle, ile” – zabawa ruchowa.
Dziecko biega, maszeruje, podskakuje po pokoju. Na przerwę w muzyce rodzic wypowiada głośno proste działanie, np. 2 + 1. Dziecko liczy, a następnie podskakuje tyle razy, ile wynosi wynik działania, głośno licząc kolejne podskoki.
Znak symbolu recyklingu. (patrz poniżej)
Zapoznanie z symbolem recyklingu, który oznacza ponowne przetwarzanie odpadów.
Rodzic objaśnia:
Ze zbierania i segregowania śmieci płyną liczne korzyści. Jaki może być dalszy los tych odpadów? Czy odpady możemy wykorzystywać ponownie?
· Z makulatury i starych szmat produkuje się papier. Dzięki temu nie musimy ścinać drzew, których drewno też używamy do produkcji papieru.
· Z plastikowych odpadów powstają tworzywa sztuczne oraz nowe opakowania plastikowe.
· Szkło przetapiają huty szkła. Służą do wyrobu nowych opakowań szklanych.
· Złom jest przetapiany w hutach na metale, z których produkuje się np. karoserie samochodów. Ze starych aluminiowych puszek powstają nowe.
Dzieci wymyślają do czego mogą być wykorzystane odpady.
Zabawa ruchowa z gazetą.
Rodzic rozkłada gazety na podłodze. Dziecko swobodnie biega po pokoju. Kiedy usłyszy słowo - deszcz - stuka palcami w gazetę, słowo - burza - chowa się pod gazetą i mocno się kuli, słowo - kałuża - kładzie gazetę i ją przeskakuje. Robienie kulek z gazety.
Zabawa „Celuj do kosza”.
Dzieci formują z gazety kule i celują do ułożonego na środku kosza.
Pozdrawiamy. Życzymy udanej zabawy!
Tęsknimy za Wami
p. Marylka i p. Asia