Przejdź do treści Przejdź do menu
czwartek, 24 czerwca 2021 napisz DONOS@

13.04.2021 Dbamy o środowisko

Serdecznie witamy. Mamy wtorek!

 

Dzień dobry, dzień dobry!

Jak się masz?

Dziś nowa zabawa czeka Was.

 

1. Słuchanie wiersza „Robimy porządki”.

Cele: Rozumienie potrzeby dbania o środowisko, w którym żyjemy. Wykonywanie czynności porządkowych – segregowanie śmieci. Rozumienie potrzeby segregowania śmieci w domu. Globalne czytanie wyrazów: papier, plastik, szkło. Poznanie określenia przyroda.

 

„Robimy porządki”

Wszystkie dzieci, nawet duże 
Posprzątają dziś podwórze 
A dorośli pomagają 
Śmieci w workach wyrzucają.
Pierwszy worek jest zielony 
Cały szkiełkiem wypełniony. 
W żółtym worku jest bez liku 
Niepotrzebnych już plastików.
A niebieski worek – wiecie 
papierowe zbiera śmieci.
My przyrodę szanujemy 
Śmieci więc segregujemy. 
Z ekologią za pan brat 
Mama, tata, siostra, brat.
Siostra, mama, tata, brat.

 

Rozmowa dotycząca treści wiersza: 

- Co postanowiły zrobić dzieci w wierszu?

- Kto im w tym pomagał?

- Co było im potrzebne do robienia porządków?

- Jakiego koloru były worki do których dzieci zbierały śmieci?

- Do czego służą brązowe worki?

 

2. „Segregujemy śmieci” – zabawa dydaktyczna.


Rodzic gromadzi różne śmieci (takie, aby można było je posegregować do 4 worków). Na stojakach przyczepia cztery worki w kolorach: żółtym, zielonym, niebieskim i brązowym (można wykorzystać domowe kosze do segregacji śmieci, jeśli są takie w domu). Dziecko  segreguje śmieci i wkłada je do właściwych worków (koszy). Zabawę można wykorzystać do zrobienia porządków w domu (nie trzeba wówczas specjalnie gromadzić śmieci.

 

Rodzic może też wykorzystać planszę (patrz poniżej) pokazującą właściwą segre­gację śmieci. Rodzic zadaje dziecku pytania: Dlaczego kontenery na obrazku mają różne kolory? Co to znaczy segregacja? Dlaczego należy segregować śmieci? Co można zrobić np. ze zbieranej makulatury?

 

3. Bajka „Rodzina Treflików”- śmieci. 

www.youtube.com/watch?v=3B5JRCqt8HU

 

Po filmie proszę porozmawiać z dzieckiem o jego treści i zasadach dbania o czystość otoczenia.

 

Zabawa ruchowa - zbieramy śmieci - ćwiczenie na płaskostopie.

 
Rozsypujemy na podłodze kilka drobnych papierowych śmieci (kawałki gazet, papierki po cukierkach, papierowe ręczniki, rolki po papierze toaletowym). W wyznaczonym miejscu kładziemy miskę, która będzie pełnić rolę kosza na śmieci. Zadaniem dziecka jest pozbieranie śmieci palcami stóp (bez pomocy rąk).
Można uatrakcyjnić zabawę i zrobić zawody - kto zbierze więcej śmieci. Potrzebujemy wówczas więcej misek, każdy uczestnik zawodów zbiera palcami stóp śmieci do swojej miski. Na koniec liczymy, ile papierków każdy nazbierał.

 

4. „Ekozwierzaki” – praca plastyczno-techniczna.


Rodzic gromadzi różne materiały wtór­ne: makulaturę, pojemniki, kartony, pudełka. Dziecko projektuje i wykonuje wy­myśloną postać. Dziecko może łączyć te wszystkie materiały za pomocą sznurka, taśmy klejącej, kleju lub zszywacza.

 

„Mój Ekozwierzak ma na imię… i lubi...” – zabawa słownikowa.


Dziecko nadaje imię swojej postaci i opowiada o niej wymyśloną historię.

 

Na zakończenie zaśpiewajcie piosenkę:

„Świat w naszych rękach” (ekologiczna piosenka dla dzieci)

 

www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE

 

Pozdrawiamy. Życzymy udanej zabawy!

Tęsknimy za Wami.

 

p. Marylka i p. Asia

Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Agata Komorowska
pon, 12 kwietnia 2021 22:53
Data ostatniej edycji: pon, 12 kwietnia 2021 22:56:52

 
 
4lomza.pl Regionalny Portal Copyright © Speed s.c. 2005r - 4too v.1.0

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę