09.04.2021 Kolorowo na talerzu
Witamy! Mamy już piątek!
1. Zaśpiewajcie piosenki, które znacie z przedszkola:
https://www.youtube.com/watch?v=Qxgbsf79l4o
https://www.youtube.com/watch?v=Ka2aezmtr90
2. Rozwiążcie zagadki dotyczące owoców i warzyw.
Różne na świecie bywają „łaty”,
żółte, czerwone lub łaty w kraty.
Lecz nie ma na pewno smaczniejszej „łaty”
niźli zielony listek …. (sałaty).
Co pokrojono w plasterki,
oraz skropiono śmietaną,
zanim do stołu na obiad,
jako mizerię podano? (ogórek)
Nie pomylisz go z ogórkiem,
bo ma znacznie cieńszą skórkę,
a w dodatku z każdej strony
jest okrągły i czerwony. (pomidor)
Skórę mam grubą, zieloną.
Środek miękki i czerwony.
Pestki czarne też we mnie są.
Czy już ktoś odgadł nazwę mą? (arbuz)
Kwaśne, rumiane, ogonek posiada.
Kiedy jest dojrzałe to na ziemię spada. (jabłko)
Żółciutkiej skórki tego owocu,
gdy go obierasz nie spuszczaj z oczu.
Ta skórka groźna jest niesłychanie,
łatwo się można poślizgnąć na niej. (banan)
Z wierzchu czerwona,
a w środku biała.
Kiedy ją jadłeś,
w język cię szczypała. (rzodkiewka)
Co to za owoc: tu i tam liście,
a między nimi wiszą kiście.
Kuleczki maleńkie, soczyste i słodziusieńkie. (winogrona)
3. Zabawa „Czarodziejski worek” (rozpoznawanie warzyw i owoców przy pomocy dotyku i smaku).
4. Zabawa ruchowa „Robimy kanapki”.
Dzieci maszerują po pokoju w rytm muzyki. Podczas przerwy w muzyce dzieci naśladują wykonanie kanapek, inscenizują ruchem poszczególne czynności jak: smarowanie chleba masłem, krojenie rzodkiewki, pomidora, papryki, ogórka, solenie, zjadanie.
5. Praca z książką Planeta dzieci: zeszyt grafomotoryczny s. 62 i 63.
6. Przygotujcie wspólnie owocowe i warzywne szaszłyki.
Przedstawiamy propozycję zdrowych przekąsek.
https://www.przepisy.pl/przepis/warzywne-szaszlyki
https://tipy.interia.pl/artykul_7868,jak-zrobic-owocowe-szaszlyki.html
Wspólne przygotowanie i spożywanie posiłku jest także doskonałą okazją do utrwalenia zasad kulturalnego zachowania się przy stole.
Smacznego! Udanej zabawy!
p. Asia i p. Marylka