08.04. 2021 Chciałbym być sportowcem
Dzień dobry w kolejnym dniu naszej zdalnej edukacji.
1. Posłuchajcie wiersza czytanego przez rodziców.
Elementarz sportowy" - Edyta Pawlak
Każde dziecko o tym wie:
Chcesz być zdrowy – ruszaj się!
Sport to bardzo ważna sprawa.
Są reguły, jest zabawa.
Jest dyscyplin co nie miara,
część z nich nowa, a część stara.
Od wędkarstwa, sztuk łowieckich,
od antycznych igrzysk greckich,
poprzez dzieje, poprzez lata
aż do współczesnego świata.
Każdy znajdzie coś dla siebie
Sprawdź, co dobre jest dla ciebie.
Może rolki, koszykówka,
rower, piłka lub siatkówka,
szachy, judo czy pływanie
taniec, skoki, żeglowanie
biegi, sanki i łyżwiarstwo,
hokej, snowboard czy narciarstwo?
Może tenis lub karate?
Namów mamę, siostrę, tatę.
Również dla twojego brata
dobrodziejstwa sportów świata:
refleks, sprawność, orientacja,
walka i rywalizacja.
Ważna jest też ta zasada
(to zaleta jest, nie wada):
nie są ważne tu medale,
lecz jak ćwiczysz – czy wytrwale,
czy szanujesz przeciwnika.
Jaki jesteś, stąd wynika!
Sport nauczyć może wiele.
Zdrowy duch jest w zdrowym ciele,
a z wszystkiego jedna racja:
górą sport i rekreacja!
Spróbujcie odpowiedzieć na pytania dotyczące wiersza
- Kto zachęcał dzieci do uprawiania sportu?
- Dlaczego należy uprawiać sport?
- Co ważne jest w uprawianiu sportu?
- W jaki sposób powinniśmy traktować przeciwnika w sporcie?
- Co to znaczy zasada ,,fair play”?
2. Spróbujcie ułożyć zdania z podanymi wyrazami: piłka, skakanka, rower, czepek, buty.
3. Głoskowy wąż" – tworzenie ciągów wyrazowych
Spróbujcie na przemian (rodzic –dziecko) wypowiadać słowa tak, aby ostatnia głoska jednego wyrazu była pierwszą kolejnego, np.
rower – rak – koza – aparat – trawa – ananas – sok itd.
4. Uzupełnijcie karty pracy.
Miłej pracy
Pozdrawiamy
Pani Martyna i Pani Basia :)