31.03.2021 WIELKANOCNY KOSZYCZEK
Serdecznie witamy w środę!
I. Temat: „Liczymy pisanki” – zabawa dydaktyczna.
Cele: poznanie tradycji związanych z Wielkanocą ; rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 8 i operowania symbolem liczby; rozwijanie logicznego myślenia
1.Słuchanie piosenki
„Święta Wielkanocne” - animacja do piosenki https://www.youtube.com/watch?v=KyeLlFX0p2g
2.„Wielkanoc” – zapoznanie dzieci z tekstem wiersza R. Przymusa. Rozmowa na temat treści utworu. Wyjaśnienie niezrozumiałych zwrotów, wypowiedzi dzieci na temat świątecznych symboli występujących wierszu, wyszukiwanie ich w koszyczku.
Pamięciowa nauka wiersza.
Wielkanoc! Wielkanoc! Wielka radość w sercu,
gdy stąpasz po świecie – kwitnącym kobiercu.
Na stole pisanki pięknie malowane…
wśród zieleni trawy cukrowy baranek.
Bazie w wazoniku, ciasta i wędliny…
Wielkanoc – i wielkie spotkanie rodziny.
3. „Kurczątko czy baranek?” – zabawy słuchowe i dźwiękonaśladowcze z nagraniem odgłosów zwierząt domowych (baranek, kura, kaczka, krowa). Po wysłuchaniu nagrania dzieci starają się rozpoznać głos baranka i naśladują jego odgłosy.\ https://www.youtube.com/watch?v=VyXhyl00qGw
4. „Liczymy w parach” – zabawa matematyczna dziecko rodzic - para. Każda para ma do dyspozycji (10 liczmanów , kartki z liczbami od 1 do 8). Rodzic próbuje ułożyć zadanie a dziecko wykonuje je za pomocą liczmanów . Liczbę 8 prezentujemy (omawiamy wygląd, ilość)
Planeta dzieci ; zeszyt grafomotoryczny s. 54 ; 57; 60 uzupełnij ćwiczenia!!!
Przykładowe zadanie
– Ala włożyła do koszyka 3 pisanki. Zosia dołożyła jeszcze 4 . Ile pisanek jest w koszyku?
-Mama pomalowała 3 pisanki. Tata pomalował pisanki. Ich synek pomalował tylko 1. Ile pisanek pomalowali razem.
5. Przeliczanie pisanek, podanie liczby pisanek, ułożenie odpowiedniej liczby – elementów z darów (np. 10, 7, 8).
Praca z KP3. 46; 47 dzieci uzupełniają obrazki naklejkami. mówią jakie produkty można włożyć do święconki. następnie kolorują pola zgodnie z kodem.
6. „Zrób tyle ile słyszysz”- zabawa ruchowa . Wykonujemy tyle ćwiczeń gimnastycznych np. skłony ile usłyszymy klaśnięć w dłonie
7. „Ukryte pisanki”. Zapraszam dzisiaj do zabawy
Poszukajcie w domu wolnego koszyczka (pojemnika), kostki (jednej lub dwóch) oraz kilku pisanek (pisanki możemy zastąpić pomponami, piłeczkami, papierowymi kulkami, itp.). Na początku zabawy – rzut kostką (kostkami) i już wiecie, ile pisanek schowa dla Was Mama lub Tata. Ustalcie, w których pomieszczeniach domu pisanki mogą być ukryte. Zamykacie oczy i czekacie, aż wszystkie jajeczka zostaną pochowane. Teraz czas na poszukiwania i zbieranie ukrytych pisanek (pamiętajcie, żeby zapamiętać, gdzie ukryło się każde jajeczko). Jak już zebraliście pisanki – sprawdźcie z rodzicami przy kostce (kostkach), czy odnalezione zostały wszystkie oraz opowiedzcie, gdzie schowana była każda pisanka. Oczywiście nie zapominamy o zamianie – raz szukacie Wy, a raz Rodzice!
W nagrodę za wspólną zabawę – proponuję wykonanie wielkanocnego kurczaczka
– do podanego wierszyka wykonujemy rysunek lub wyklejankę.
(sposób wykonania na stronie: https://ekodziecko.com/kurczatko-ksiazeczka-diy)
Kurczątko z jajeczka się urodziło,
główkę najpierw wychyliło,
na dwie nóżki wyskoczyło,
czarne oczko otworzyło,
dziobek mały rozchyliło,
że jest głodne zakwiliło!
Przyjemnej zabawy!
„Turlam jajeczko” – zabawa ruchowa z piłką
Układamy z klocków uliczkę o szerokości małego kroku, a długości około pięciu kroków dziecka. Zadanie polega na przetoczeniu „jajeczka”(piłki) po wąskim stole (uliczce) i włożenie go do dużego kosza. Jeśli „jajko” wypadnie z toru i stłucze się, zabawę powtarzamy od nowa.
Pozdrawiamy. Życzymy udanej zabawy!
Już tęsknimy za Wami
p. Marylka i p. Asia
https://eduzabawy.com/kolorowanki-do-drukowania/pisanki/